! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
AÇIKLAMA
Şiirlerim için başlık kullanmıyorum.
Her şiir yıldızlar ( *********** ) ile ayrılmıştır.
ömer Saylık Davutoğlu
ANKARA



sessizlik diye bir şey yoktur
yalnızca susmalar vardır


gülmedi insan
acının tadı katran siyahlığı ve baldıran
gülemedi insan
gökgözünde Tümülüsler vardı
hazinesini kefene koyan kral
yüzünde ne kadar varsa
ıslanmadık yer kalmadı

sevmedi insan
yalnızlık kokusu gülkurusu ve şahmeran
sevemedi insan
eli eline değmedi
bir insan elinden daha yalnız olan
diğerinin eliydi
huzura ermedi insan
gözlerin rengi, yazılanların hepsi
ve zincirlere vurulan
sabırtaşı
ermedi

gülmedi insan
içini kaplayan yâra
mübarek bir a’n
ve anlamak
bir kez daha yetmedi
üç yerinden dikildi gülüşü
kaşından
kaşının ortasından
ve gene kaşının ortasından


**********


yollar gideceğim
bu yarayı yormak için
ağzımın terini soğutmak
çeşmenin taşına oturmak için

yollar gideceğim
elim yüzünü hak edene dek
bu kez için şaşırmak
içimden dışarı çıkmak için

yollar bulacağım
yorduğum yaraya sarmak için
için için senin için
gözün yanılma payı
ve kirpiğinin hafifliği
benim için
yollar bulacağım
ağzımda dil
sözde dil
bir de tuzumdaki teri
akıtmak için


***********


mutlaka öyledir
sesini işitmesi ilkin

hesabını mevsimlerden soran
şairlere sormalı
baharda kadın olan kızların
sonbaharda çocuk kalışı
yazın şiir olanın kışa saklanması

mutlaka öyledir
içgüdünün izahı
susmasını bilenin konuşması

vallahi gözün bir şeyden haberi yok
sesin darmadağınediyorşiirinburasını


**********

dalgınlığını yitirmiş yağmur
hesap kitap yapar
duası olmayan mevsimlere
inmeye tutar kendini
bulamaz ama o mevsimde
kendini ağlayan bir insan


*************



sabahlarda bir şey vardı
karanlık olmayan bir şey
bir yıldızdan başka bir yıldıza kaçıyordu


gene sabahsabah hangi tellere vuruyorsun
bu bilmediğim dilde
dua mı bu
toprağa elini koymak yüz sermek mi
gene can acısı var belli
gözünden bana bakıyor
ve gene sabahsabah
gülmeyi erteliyorsun

birazdan dışarı çıkıp
payını verip hayatın
daha anlamadığın şeylerle
geri dönmek için
hiç gidilmeyen o yere
böyle gidilmez biliyorsun

âmin dedin
daha şiir bitmeden
ve daha dönmeden sesin kendine


***********


…ve bir yüklem öznesine küstü
büyüdüm

…ve başka bir yüklem de öznesine yeltendi
her şey avucumun içindeydi

…ve bir yüklem de öznesini değiştirdi
zamanı gelmişti


************


nihayet yağmur yağar ankara’ya
karpuz kokusundan bu yana
kuru da kuru ağzımda ıslanır dişim
hemen altında duran sessizliğim
sesim de ıslanır
ıslanır elbet
sonra ıslaşır sesimle sessizliğim


*********


umurumda mı sandın
yüzünün beyazlığına kararken
sana iğneden ipliğe
hatta iğneyi ipliğe
olmasam uyur muyum sandın
allah’ın seversen gülme öyle
sonra arayıp duruyorum
iğne iplik nerde


*************


giden sensin gitmeyen benim aklından
yerle yeksan yüreğimi
en ıslak yerinden kıran
giden benim gitmeyen sensin aklımdan
bir öpüşme sessizliğindeyim
ışıksız gecelerde dudakların bilgeliği
gecenin gündüzü öpüp gidişinde
bu gidişte dudağından giden benim
kalan sensin öpüşte

masamın üstünden yatağına giden
en kısa yolu bulmaya çalışıyorum
acının soyadını
bir de geri dönmenin
masayla giyinmenin
giden sensin
gitmeyen benim aklından


***********


aklım dönen bülbül
kalbim gül
çıkıp gidin
yeter bu kavga
bu gürültü her gün


************


kaçı kaldı ki aklımda
gördüğüm bakışların unutkanlığı
ve zaten kaçı hatırladı ki
göz göze geldiğimiz masaların gerçeküstü yakınlığını
harfler ki seni keşfetmenin bilmecesi
geçtiği akılda bıraktığı cümle hissi
bir türlü yüklemle uyuşmayan
naz tesellisi
zaten kaçı kaldı ki
gördüğüm sen gibi cümlelerin göz göze gelmesi

böyle şeyler susturuyor adamı
nefesine sığmayan adamlar yazıyor
öylece unutulmuş adamlar, kadınlar
ve zaten yazdıklarımın kaçı kaldı ki aklımda
henüz yazmadıklarım da olmazsa


***********


uyku gözlerimin kapısına dayanmış
nasıl vuruyor
nasıl söylesem
içimin dışısın sen

diyorsun ki kim bu saatte gelen
ömer !
kapıyı kıracak
git bak şuna...

hangisine gitsem
nasıl söylesem
kapıyı çalan da sen


*********


her yalnızlık bir kalabalık düşünmese de
düşünür mutlak birini kalabalığın içinde

bir yıldız seçerken içinden
içinde bin geceyi bölüşen kalbin hırpalanır
çakmaktaşı kayalarına sürtersin avazını
aklın gene şaşırır
ses vakti yıldız yağmuru
ışığı olan ne varsa
ve ne varsa gecenin içinde
anlamını yitirmek için kalbini kullanır


************


bazı acılara zaman tanımak lâzım
üstünden geceler
içinden gündüzler geçsin
büyüsün büyüsün hele
taaa ki bu benim acım diyebilesin


************


içimden akıp gitseydin
elementi mühim değil
öteki içime
öteki içim varsa
öteki de var
ve ötede akıp gitseydin
yazıyla söyleyemeseydim


************


o bulutu ben de gördüm
beyazdı
yukarıdaydı
yağsın diye altında bekledim
anlamadı
beyazdı


**************



Güven Turan’a…


ayrık duran hayata şeyleri
-hayatın içinde olduğu ayrıklar-
o şeylerle kendimi
-kendim içinde şeyleri-
hayata katmak
akmasını bilmek o ırmağın
bilmediğim denizlere


*************


bana bir sessizlik ver
nerden geldiğini bilmeyim


algımı değiştiriyorum girişte
demirden suya inen arkı
diğer odadan alıyorum

köküne inip gökyüzünün
yıldız veren ağaçlarımı suluyorum
maskemi takıp ben oluyorum
fareler için peynir yazıp şiire
diğer odaya geçiyorum

algımı düzeltip burada
siz isterseniz burada bitirin
ben burada bitiriyorum
ama gitmiyorum
nasıl kaldığımı merak ediyorum

Ömer Saylık Davutoğlu

2 Yorum:

hüseyin murat dedi ki... 8 Mart 2009 17:50  

Bu şiirlerde ustalık var, amatör insanlık var, çok gezinip az bulduğum bir şiir tadı var..
Burada da ellerinize düşlerinize sağlık dileyen birileri var.
Bin içtenlikle !

Ömero dedi ki... 11 Mart 2009 19:07  

Çok teşekkür ederim Hüseyin bey,
iyilikler,

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......