! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Ben, her sene yaklaşık 5000 Resim Öğretmeni mezun olan bir ülkede resim öğretmeni adayıyım. Geçtiğimiz dönem Türkiye genelinde sadece 100 Resim Öğretmeni ataması oldu ve buna benzer birçok durum nerdeyse tüm bölümler için geçerli. Şu an 3. sınıftayım ve mezun olunca bu sayı kaça iner bilmiyorum… Üstelik akademik kariyer “yapamamam” için gerekli tüm şartlar mevcut.

Türkiye de galiba haddinden fazla öğretmen var. Kim bilir, günün birinde, Almanya’ya işçi gönderdiğimiz gibi çalışması için “öğretmen kardeşler” göndeririz. Durum bunu gösteriyor. Varlık içinde yokluk “resim-î” bu olsa gerek.

Ben o yüz kişiden biri olacağım belki. Yani, ya sınıf arkadaşım ya da ben. Öne geçme uğraşı sanki “eğitim süreci”. Yarış pistine çevirdiler güzelim Türkiye’yi. Neresi yarış alanı olur? diye “Formula 1” için pist yapacağımıza okul yaptırsak geride mi kalmış oluruz? Biri çıkıp “Aa siz hala okul mu yaptırıyorsunuz?” diyecek? Türkiye’nin bu çarpık eğitim sistemi daha kaç öğrenciyi öğretmenlikten edecek? ya da kaç öğretmeni öğrencileriyle buluşturmayacak? Belki de sorulması gereken eğitim sistemimize ne zaman bir öğretmen atanacak…?

Ya da bir başka yarış pisti nereye yapılacak…?



Ömer Saylık Davutoğlu
Radikal (5 bin mezun, 100 atama) 04 / 05 / 2004

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......