! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
.........................*

Şöyle bi canım çıksa
Canım çıksa da, canım kalmasa
Zaten yetmeyen gökyüzüne
artık dönmesem yüzümü
yüzüm çıksa
Yüzüm çıksa da, gözüm kalsa
Yüzsüzlüğümü görsem, canım yansa
Şöyle bi adam akıllı canım çıksa

Canım çıksa da, şöyle gözlerim bi başına ağlasa
Olmaz hâlbuki hiç biri,
Ne canım çıkar ne de canımın çıkma isteği

Zemheri ayına özgü, bir sabah zuhur eder
Şu yetmeyen gökyüzü, yüzüne iner
Güneşi gözlerini
Mavisi ellerini öper.
Almaz aklın bulutların hafifliğini,
Boşluğun içinde boşluktan büyük bir şey durur.
Alnın secd,
kalbin hâk deyip de durur

........................

Şöyle zerre bir ışık olsa, alev alsa.
Kendi karanlığına kendini yaksa
( yıldız sanır dünyevi bir göz, dilek tutar
o kendi karanlığına kaydıkça, dilek tutar, )
sonsuzluğun ürperten boşluğuna dağılsa külleri
ürperse sonra, kül rengi

.......................

yalan
düşlerim var
her biri diğerinden yalan

.....................


ey gönül
ne zor iş seversin sen
nerde bi zehir akan çeşme varsa
ağzını yaz gecesi edersin sen

.....................

ey gönül
ne de az çekersin sen
sen, sarı kadar hafif
lacivertsiz kal, emi

Çok, çok,,,,, belki de daha çok sonra, birdenbire bir şey olur
Meselâ yine kıyamet kopar
Durmadan su içip sarhoş olurlar
Cehennemde yanacaklar

Söz yetmeyince çığlıklar yetişecek imdadıma
Birden ne göreyim
Kulakların yanı başımda
Bir çığlık atarım, ağzımın boşluğundan, kulaklarına

Sonra sessizliğim
Cırcır böcekleri ve sen
Yaz geldi
Öyle diyecekler
İnanmayacağım

.................

yahut unutulsaydım
böyle daha kolay olurdu (kolayı seçmiş olurdum, kolay olurdum)

bir de kalbim vurur göğüs kafesime
aklımdakiler canını yakıyor belli
dışarı çıkmak istercesine kendini sağa sola vuruyor
(yakındır sanırım, minik bir kalp krizi geçirmem, yahut kalbinden geçmem)

yapma kalbim, durma biraz
bir teze soluk alayım hele, esne biraz
sonra o düşlerimin esintisi sarsın seni
başımı şöyle hafiften omzuna dayıyım
yapma kalbim durma biraz
birkaç iyi şey hatırlayayım
sonra ilk unutmamdan bu yana,
hatırlayamadığım bir şey hatırlayayım
gülüşüm kalsın gözlerinin kenarında
akı olayım

...................

Bir de şu gitme isteğim, gelip çatıyor hep böyle zamanlarda
Gitsem ayıp olur mu ki
(içimden gelen bir ses, sessizliğe dövülür)

..................

ah ! şu denge yok mu denge !
sen kendini hep böyle dengesizlik ile gizle

.....................

nerdesin ey kıyametim ?
kop da, gel gayrı
beni pür neşe, fideli bir günün sabahında yakala
tut ensemden ve yerin yedi kat dibine yolla
ateşten gözlerinle izle karanlığımı
o dehşetli karanlığımda gör, aradığın huzuru
sökerek al kalbimden sana ait olmayan yaralarımı

kopar beni benden, kanı yerde kalsın, kabullenmeyişimin

neredesin ey kıyametim ?
ateşten bilinmezliğinle bekle beni
serçelerimi uyuttum,
ilk ışıkla üzerine geliyorum

.....................

Bir İstanbullu gibi, İstanbul’u özleseydim
özleseydim yedi tepesini
Boğaza yakın bir gök deliğinde, cağ katında olsaydım
ay altında buğday tarlası
Marmara’nın gazel karışmış kokusu gelseydi
denizkızlarını izleseydim
derin bir ah çekip, ardından gülseydim

sonra sen gelseydin,
gülüşümden tutup, öpseydin

(*noktalı "......." boşluklar sınır dışıdır. Yazının orijinalinden alıntıdır.)


Ö.S.D.
16/22 Aralık 2004

3 Yorum:

NEY dedi ki... 4 Mayıs 2009 20:02  

BİLMEK CAN YAKARRRRR
daha nice nice yanmalara,yakmalara...

Ömero dedi ki... 4 Mayıs 2009 20:34  

Bunu da bilmek başka bir can yakıyor ya, ey NEY de ney olayım...
iyilikler,

NEY dedi ki... 4 Mayıs 2009 21:16  

bile,bile yanmalara;yana,yana NEY lenmelere...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......