! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Gözlerde sürme misali bir keder, henüz terk eder yerini. Tebessüm tadını anımsatır, gözün göze değişi ama ne bir tebessüm vardır ne de öncesi...

Ardı kesilmeyecekmiş gibi tuhaf bir can-sıkıntısı mesken tutar, aşılmaz bir yeri, insanın içini. Ne söylesen aklındakilere ters düşer ve çok geçmeden kalkar. Hiç kimseler görmemiş gibi üstünü başını sirkeler. Tozludur çünkü, kalbin, akla ters düşen yerleri. Misal; menekşe rengini aklın hatırlar, kokusunu yüreğin.


İç geçirdiğin anlarda işte bu hep böyle sürer, yani ortada bir yerde kalma isteği... Canın orta yeri nerdedir peki? Yani can, yürek acısını bilir de (çünkü yürek, bilinen bir yerdedir!) göz acısını teselli mi sayar, istenmeyen her görüşmede? İçi yanar da insanın, tenine karlı kışlar mı basar?

Oysa kelebeğin ömrüdür asıl olan, bir de kanadına serpilmiş gök tozları...

Simsiyah giyinmiş gene! Uzak olsun diye değil belki ama, yakıştığı için de değildir. Bir nebze umursadığı içindir. Belki de hepten, gözlerine sürme çekip gelecektir; ki bu umursamaktan öte bir şeydir.
ardı kesilmeyecekmiş gibi
ardı kesilmeyen bir şey var mı ki
bilmem-bilmek de istemem oysaki
gözün gözde kalmasıdır
nazar dedikleri

Kâğıdın susmasıdır beyaz, bu duyduğunuz ses, yankısıdır beceriksiz bir uzaklığın,  Aslında pek izafî bir şey olmakla birlikte, uzaklık: elimin, elinle konuşmasıdır ve sen bilmezsin tırnağının ucu bile neler neler söyler... Beş kardeşin beşi de ayrı telde ama hep aynı şeyi söyler,
Perteğin önü kelek
Harput’a gidek gelek
Elim elinde ola
Kapı kapı dilenek 

Hâlsizliğimi maruz gör! Öyle bir haldeyim ki ne sebzesi var ne de meyvesi! Daha birçok bahar varmış gibi filesi boş ayrılırım girdiğim bütün hâllerden.

Hep, sonradan duyacağım seslerle oyalanırım. Her mevsimin kendi insansızlığında gizlenen bestelerini bulur Vivaldi, bense cd tadında duyarım. Duyduklarım yetmeyince küfrü basar, işte böyle icap etmeyen zamanlarda ağzımı bozarım. Oysa küfür kadar yalın olabilseydik, doğruluk dedikleri bu değil mi

Sen yine de bakma, sözlerimin böyle “sen” diye başladığına. Aslında senden başka ne varsa, örneğin “ben” mesela, ve sadece böyle kalsa, senle başlayan ben mesela.... Öyle ki bendeki cümle, sana diye içinde bin bir hece ve uyak hafifliğinde, öylece kendi çirkin sesimde kurulamadığındandır; böyle gizli gizli sana ya da sen diye başlayan her cümle.

Ardına bakmadan koşuyorsun! Hangi uzaklığa varacağını bilmeden başka yakınlara yad oluyorsun. Neden mi böyle söylüyorum? Bir yanıt bekliyorsan, boşuna bekleme ya da sen bilirsin, bekle yine de ama inan bilmiyorum. Elimden gelen sesler bunlar. O aklımla konuşuyor bense not alıyorum.

Her geçen gün yükselirken güneş, ben sırt üstü gölgene uzanmış, bilgeliğinden gelen serinlikle ve daha yeni uyanmış çocuklar gibi etrafıma bakınıyorum. Gül bahçesine benziyor bir yanım, diğer yanımda ise hep aynı şey, senden yâralarım. Bir ara yüzün dönüyorsun yüzüme, ben de sanki, o bahçadan kalma bir kederle ağlamaklı oluyorum. Ardından vakit kaybetmeden hıçkıra hıçkıra susuyorum... bir şeyi anladığım falan da yok! Anlamış gibi yapıyorum,,,, sustuğumuz ne varsa artık, anlamış oluyorum.

Kar taneleri yağmura dönerken, neden birbirinin aynı oluyor? Ya da senden bir şey istesem, halt etmiş mi olurum? Yalan, yanlış, doğru, uzaklık yakınlık, ucu bucağı yok bu sözlerin, Sen iyisi mi gidişlerimi ve dönüşmelerimi biriktir, bakarsın bir vakit, dinlediğimiz ne varsa, kendini bizden esirgercesine sözlerini yitirir...

“Masallar anlatır, göz kapaklarının yarım uyku dolu sabahları.”

…ve ben de ardından aşka bir sabaha daha uyanırım. Dünyayı bütün kötülüklerden kurtarma hissiyle. Kahvemi yudumlar, önce aynaya bakarım.


Ö.S.D.
16 Mart 2005 - 12

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......