! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Aşağıda örnekleri bulunan ve en iyi kurgusal tasarımlara sahip raklâm/billboard sunumları yer alıyor.
Reklâmda esas olan anlatım kısalığı, mesajın zenginliği, sade(eleman azlığı/mesaj zenginliği ile ters orantılı görsel, işitsel, harekete bağlı ekonomik unsur)-(karmaşık, aşırı hareket, mesaj çokluğu ve aşırı işitsel öğe: bunlar reklâmın gereksinimlerine göre isabetli olabilir! ama genellikle kaliteli reklâmlar tüm yönüyle ekonomik olanlardır) olması, istek uyandıran-tetikleyici unsurlar, zekâsı(bu bölümü genellikle çoğu kimse anlamaz ve reklâmı yapanlar her zaman bir yan "temel" mesaj bölümü oluştururlar) ve hitâb ettiği kitle dışına da ulaştırmak gibi unsurlar bir reklâmın başarışlı olmasına yetecek kriterlerdir.

Bu çalışmaları aldığım sitede pek çok başka örneklerini de bulmanız mümkün.


Bynolyt binoculars: Eskimo (Anladığım kadarıyla bu bir dürbün reklâmı ve değilse bile öyle olmalı. Çünkü dürbün için müthiş başarılı ve zengin bir reklâm.)




Advertising Agency: Duval Guillaume Antwerp, Belgium
Account: Patrick Clymans
Creative Directors: Geoffrey Hantson, Dirk Domen
Copywriter: Kristof Snels
Art Director: Sebastien De Valck
Photographer: Koen Demuynck





South Carolina Tourism: Suitcase (Burada da bir reklâm söz konusu ama daha çok bir enstalâsyon olma özelliği var.)

Advertising Agency: Bounce, Greenville
Creative Director: John McDermott
Associate Creative Director / Copywriter: Stephen Childress
Senior Art Directors: Jeff Gandy, Stephen Brown, Barry Godfrey, Jim Reel
Art Director: Jason Barry
Senior Graphic Designer: Melissa Nocks
Graphic Designer: Ashley Bailey
Released: February 2008





Rusların BMW reklâmı (Mesaj gayet net, BMW bu, her yerde gider. Maket arabaların kullanıldığı devasal bir pano. Tabiî arabalar maket ama ışık sistemleri gerçek...)



Burada panonun bir ayrıntısı görüyorsunuz...





Bir Yoga Merkezi için tasarlanmış görsel. (Mesaj açık, bir pipet gibi esnek olacaksınız.)



Nike'ın yeni nesil reklâmı. (Her hangi bir mesajı olmasa bile görselliği gayet başarılı.)



Küzçük ama aynı zevki verir mesajı.



İşte en çok beğendiğim pano reklâmı. ilk bakışta pek mesajı vermiyor gibi ama dikkatli bakıldığında etki ortaya çıkıyor... Müthiş bir kurgu!




Bunlar da cabası (:

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......