! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Olmayan Günün Müziği tehlikelidir. Yok'u var eder. Görünenle, görünmeyenin ayrıldığı çizgidir, Olmayan Günün Müziği. Farkı burada anlaşılır ama yetmez anlamak. Hep bir yarımlık ile tamamlar kendini. Sözün çeperine dayanan ses, ölüsünü sunar anlama; ve söz artık sözden ötedir. Anlamak yetmeyecektir.

Murat Çelik'in, Seyyah albümüyle aldığı sıçrama, son albümü olan Aşkın Elif Hâli ile, yeri ondan uzaklaştırmaya devam etmektedir. İlk iki parça Seyyah albümünden. Son parça, Aşkın Elif Hâli'nden Yusuf'un Günlüğü parçası. Yusuf'un Günlüğü, şiirsel bir müzikâl hâline geçmiş; anlamı, anlamayı parçalamış, akıp giden yankısı kalmıştır. 11. dakikada başlayan sıçrama hissedilecektir.
ara bölüm:

Sarhoş dervişim halimce
Düştüm ateşe divane
Allah'ım lal oldu içim
Ayrılık ölümden öte

Ben ki şarap eskitirim
Gözyaşların aktığı yerde
Döktüm kirpiklerimi ah
Islandı şehir bu gece...


11. dakikadan sonraki bölüm

şarkının son 8 dakikasında. Ben ki şarap eskitirim / Gözyaşların aktığı yerde: göz yaşları nerede akar? ve o şarap nasıl eskir orada. Demek ki gözün görmediğimiz yerleri var. Göz yaşını göremediği için ağlayanların şerefine. Ö.S.D.

Albümü Edinin: tumba
(Olmayan)
Günün Müziği

... yâremsin ...








Şiirin Tamamı
Yusufun Günlüğü

Aşkın elif hâlinde
Elif'ten habersiz
Kendime ordular biçiminde
Lâl olmuş haller içindeyim
Bir tebessüm kadar susturulmuşum hayata
Tam ortasından ikimizin gecenin fotoğraf yalnızlığındayım
Belki hüzün belki aşk
Ne kadar sürerse mutluluk
Suyun yanması gibi adresi değişmiş haller içindeyim
Aşkın elif hâlinde lacivert bir serseriyim ben
Sarhoşum üstelik dervişim yaşım kadar
Ses tellerinizde birinden diğerine kanayan sokak yalnızlığı
Belki de siz adını koyarken eskiyor kalbimin iki kişilik mağarası
Çürüyor dogmatik tırnakların takılı kaldığı yeri etimin
Namazım bozuluyor çığlığımdan
Çığlığım ince belli cay bardağı
Sarhoşum üstelik dervişim yaşım kadar
Öyleyse ben de bir belge sunmalıyım öldüğüme dair
Mademki aşk içindi her şey
Mademki yok aşktan gayrısı
Mademki kul olmak vardı güzele ezelde ve yeryüzünde
Diyelim belki aşk belki hüzün
Adını nasıl unutursa insan
Kendime ordular biçiminde bir belge sunmalıyım öldüğüme dair

Haydi, suçlayın beni kanıtlayın yaşadığımı
Sabah nazından önce seviştiğim
Ki ibadet yanı bu dinimin
İki noktanın kesiştiği yeri siz nasıl isimlendirirdiniz
Ben peygamberimle sevişirken tırnağımı kırdım

Rabbim bana yüzümü geri ver bulanık aklım
Neden caddelerde kalabalıklar sadece et kokuyor
Ve neden utanık anarşik sevişmeler tutuyor hep midemi
Hukuka uygunluk insan hakları birleşmiş etler
Oysa bu çağda bir çocuğun yaşama hakkı intiharının yaşı kadar
Farz edelim icrayı ve icracıyı içinde barındıran
Ve önceden planlanan sanki yazarken eskiten
Tefsir gücü, tahrip düşü, kelam, kavram, insan...

Sarhoş dervişim hâlimce
Düştüm ateşe divane
Allah'ım lâl oldu içim
Ayrılık ölümden öte

Ben ki şarap eskitirim
Gözyaşların aktığı yerde
Döktüm kirpiklerimi ah
Islandı şehir bu gece...

Murat Çelik




0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......