! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
" Hayvanlar bana ayakları yere basmakla ilgili bir fikir veriyor. "
İç kabartan bir ses ve söz yazarı. Söz ve müziklerinin kendine ait oluşu Mori'yi diğerlerinden öncelikli ayırıyor sonrasında sözlere bakıyorum (sözlü olduğu için) yine bir sivrilik ve ayıran nitelikte sözlerle karşılaşıyorum ve müziği, gerçekten dinlenilesi...






Kıyıları seviyor olmalı, ki kendisini yine kıyılarda gezinenlere paylıyor. Güncel müzik âleminin vıcık-cıcık (yani cacık'n bir önceki evresi) durumunu eleştirmesi ve tepkisi çok yerinde. Nitekim MAG Dergi röpörtajında kendisi için söylenenler gayet yerinde olmuş.

"Müziğin tüylerini okşayan kadın" demek istiyorum kendisi için.

Albümde, benim için ön plâna çıkan bir şarkı var: Mutsuz Punk! Öyle ki sözü, müziği aynı toprağın altından geldiği belli (Kendi deyimi ile torağın altına girip oradan güneşin nasıl göründüğüne kafa yoran dilinden).
Şarkının Sözleri Şöyle:

Mutsuz Punk

kırmızı bir at çizerdim,
kırmızı bir at,
bak bu da kafası.

'nereden geldim nereye giderdim?'
bu da düşünen kafanın bana sorusu.
'sür beni sarp kayalıklara oradan aşağısı başka yerin konusu'
'ah' dedi senin durumun fena',
'ah' dedi, ' kalbinde bu neyin acısı?'

dayanamaz kalbimin içinden çıkardım
utanmadan dünyaya tepeden bakardım!
kimse beni bilmez,
bilmez beni bilmez,
bilmez beni kimse, ben hep saklandım

' yanmalısın sönmelisin ruhları incitmeli...
inanırken yalanlara delirmiş olmalısın!
bakmalısın görmelisin acıyan yerler neresi?
varmak için heplere önce hiçi göze almalısın
ah o kızgın bakışın birde üzgün bakışın
yüzlere gülüşün ve anidir düşüşün! '

üzülmeye gelmez, giderdim aramaya ruhumun parçalarını
üzerime bir bir dikerdim
beni nasıl isterdin?
tek parça

yoksun, nedenin yoksa!
kime güler yüzün?
kime ağlarsın?

-bi sandalye çek ve otur,
mumlar var, mumları yak
anlatacaklarım uzun, uzundur yollar
ve her ne yöne gidersen git
beter gibi sonsuz ama
yoksun nedenin yoksa!-

yokum nedenim yok benim!
kime güler yüzüm?
kime ağlarım?
duruyorsan ne duruyorsun?
yarına kalsam ne umuyorsun?

ağlarla kaplı hiç bilemezsin!
her yanım her sözüm her savaşım her yönüm
öyle zor, öyle zor geliyor ki her yeni gün...

Şarkının sözleri şiir gibi (ya da şiirin şarkısı gibi).
'sür beni sarp kayalıklara...'
'ah' dedi senin durumun fena',
'ah' dedi, ' kalbinde bu neyin acısı?
şarkının bu kısmı, ah'tan bir içi alıp uçuruma, bir yaraya, sızlayan bir a'na sürmek gibi geliyor bana... Müziği de sözleri de çok ne denir... İyi ki böyle bir ses var... Denildiği gibi, bu popüler müzik piyasasında senin gibi bir alternatifin olması, umudu diri tutuyor. Sayısız albümler diliyorum. Teşekkürler sana. ö.s.d.




Albümden Bazı parçalar...

Albümü Edinin: ideefixe

* * *

Aslında birçok konu var.

M
üzik sektörü kendini “yineleyerek” bitirmeye devam ederken, bizleri heyecanlandıracak yeni bir isim bulmak da giderek zorlaşıyor. Önüne gelenin disko topları eşliğinde dans ettiği kliplerden ve tek tip şarkılardan bıkıp usananlar için; tüm kalıpların dışında, kendinden başka benzeri olmayan yepyeni bir ismi müjdelemek istiyorum. Bayanlar baylar; Yasemin Mori... Yaratıcılığın ve özgünlüğün sınırlarını zorlayan Yasemin Mori’nin şarkılarını bir dinleyen bir daha vazgeçemiyor. Şarkıları ile tanışanlar, bu özel sesin sahibini de tanımak istiyorlar. Modern zamanın tüm hassasiyetini müziğine yansıtan Yasemin’in şarkıları da, tıpkı zamane gençliği gibi depresif ve agresif.
MAG Dergi
tarafından albüm çıkmadan önce yapılmış bir röportajın girişi.
Serkan TAVŞANOĞLU / MAG Dergi

* * *

Milliyet Sanat Dergi / Nazan Özcan Röportajı'ndan

Özcan soruyor:

Albümde öyle bir şarkı yok ama ismi “Hayvanlar”, hayırdır?


Hayvanlar bana ayakları yere basmakla ilgili bir fikir veriyor. Daha içgüdüsel ve sezgisel davranmayı düşündürüyor. Bu davranışın bizim devam edebilmemiz için önemli bir şey, doğal olduğuna inanıyorum. Bir yandan da hayvanlar çok güzel yaratıklar. İnanılmaz tonları var, inanılmaz bir uyum içerisinde yaşıyorlar. Her şeye karşı çok uyumlular, doğayı çok güzel kullanıyorlar. Bu bana çok güzel geldi. Hayatımı hep bunun üzerine kurmaya çalışıyorum. Çünkü doğal yol bu. Ama bir taraftan da çok modern bir dünyanın içindeyim. Yani ben bunları gördüm, bunları yaşadım ve olduğu gibi anlattım albümde.


Yasemin Mori - Aslinda Bir Konu Var (klip)


Queen - Bohemian Rhapsody
Bu parçayı da kendisine armağan ediyorum...


* BAĞLANTILARI *
Yasemin Mori blogu
Albümü Edinin: ideefixe

4 Yorum:

Adsız dedi ki... 17 Kasım 2008 19:48  

Yanlış anlaşılmasın blogu kendisi yazmıyor.
Ben yazıyorum :)

Kendisine ait olan sadece myspace sayfası.


Ufuk.

ömero dedi ki... 17 Kasım 2008 20:49  

Ufuk!? merhaba, mari blogu için emeğin taktire şayan... Blog yazarı olarak mesaj bıraksaydın(Adsız yerine) daha iyi olmaz mıydı?

Adsız dedi ki... 18 Kasım 2008 14:32  

Teşekkürler, okunmaya değer bulduğunuz ve link verdiğiniz için.

Blogger Profillim herkese açık değil zaten, -tercihim bu yönde- o sebepten Anonim(adsız) yorum bıraktım.

ömero dedi ki... 18 Kasım 2008 19:13  

İyi olanın paylaşılması, tanıtılması ve çoğaltılması gerekir... Blogunuz da öyle...

Tercihinize saygı duyuyor, başarılar diliyorum...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......