! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Giacometti'nin eserlerini ve eserlerini yaratma sürecindeki yaşadığı derin psikolojik sıkıntıları anlatan iyi bir animasyon. Eserlerinin biçimsel özelliği, kendisinin biçimsel özelliği ile nerdeyse birebir örtüşen üslubu ve özgünlüğü. Video 1 animasyon, video 2 ise eserlerinden bir slayt.

İlginç kişili ve kendini sanatına adamasıyla diğer sanatçı kılıklı görüntülerden ayrılan bir yapısı ve yaşantısı vardır. Videoda gösterilen yer çalıştığı stüdyosudur. Zengin olması onu diğer çekici şeylere yaklaştıracağına uzaklaştırmış, heykel anlayışını geliştirmek için adeta heykelleri gibi kendini de dış dünyadan meta anlamında soyutlamıştır.













Portrait of Caroline - 1962
Tuval üzerine yağlıboya
boyut: 129 x 86,7cm
Giacometti
Kaynak: boyut

Paris’te çalışmış İsviçreli heykeltıraş ve ressam. Giacometti Paris’in yenilikçi ve Sürrealist hareketiyle ilgilendi ve 1925 yılında kuramsal formlar denemek için natüralist heykelcilikten vazgeçti. 1940’ların ilk yıllarında ince, boyuna uzatılmış insan formlarını temel alan çalışmalarına başladı. Bu figürler kırılgan, yalın ve yalnız olarak ortaya çıktı ve insanın çaresizliği fikri olarak yorumlandı. Giacometti’nin çalışmaları 1948 yılında New York Pierre Matisse galerisinde sergilendi. Sergi katalogunda Jean-Paul Sartre (1905-80) tarafından kaleme alınmış ve Giacometti’nin tanıtılmasına yardım eden bir makale vardır. Kendisini uzun süre lüks içinde yaşatacak kadar serveti olmasına rağmen o, başarı ve zenginlikle ilgilenmeyip, stüdyosunda çalışmaya devam etti.







Alberto Giacometti
Uzun figür ve
uzun figür II (1960) Bronz The Museum
of Contemporary Art,
Los Angeles, USA


Ayakta duran figür,
baş ve yüz (1947)
Kara kalem







Bir ressamın oğlu olan Giacometti, kardeşi Diego'yu model diye kullanarak on üç yaşında ilk tablolarını yaptı. Cenevre ve Roma'da öğrenim gördükten sonra 1922'de Paris'e yerleşti. "Birini her gün aynı yerde görecek olsam, onu değişik değil, ama daha iyi görürüm. Ben de daha iyi görmek için çalışıyorum" diyordu. Buna rağmen duruşu, düşüncesi ve yüzü durmadan değişen insanı tasvir etmenin güçlüğünü anlamıştı.
Bunun üzerine "heykel-nesne"ler yapmağa başladı ve bir süre gerçeküstücülük akımına katıldı. 1935'e doğru yeniden insan heykellerine döndü. Durmadan Diego'nun büstü üzerinde çalıştı ve sonunda onu bir kibrit kutusu boyutlarına indirdi, kadın figürleri ise ip gibi incecik uzuyordu.
Hayatının son yıllarında yeniden insan yüzünü incelemeğe girişti ve gene Diego ile bir başka modelin, Annette'in yüzünü konu aldı. Kaba bir gerçekçiliğin ürünü olan büstler yonttu: bu büstlerdeki dehşet ya da buz gibi donmuş, anlaşılmaz sükûnet ifadesi, hayat ile ölüm arasında, sonsuza dek asılı kalmışa benzer.
1962'de Venedik bienali büyük ödülünü kazanan Giacometti'nin başlıca dünya müzelerinde eserleri vardır.



Köpek
yıl: 1951
( 45.7 x 99 x 15.5 cm )
Paris

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......