! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün, içinizin koptuğu a'nlar vardır ve aslında bu kopuş sizin olmasa bile siz bunu birebir yaşamış gibi olursunuz, işte böyle bir film. Çaresizlik hat safhada ve ne istenirse yapmaya hazır bir psikoloji ile iki arkadaş, kaderlerini birleştiriyor. Kadın olmanın sonsuzluğunda, insan olarak kalmanın güçlüğü. Daha pek çok şey söylenebilir film için ama izlenmeden değil.

Ben filmi izlerken içimi koparan sahneleri zorlukla izledim, hata bazı sahnelerini(kürtaj) yarım bıraktım. Ağırlığını kaldıramadım. Bunu kadının kendisi için düşündüğümde/düşündükçe...

Fragman:
4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün
4 luni, 3 Saptamini si 2 Zile
4 Months, 3 Weeks and 2 Days - 2007 - Trailer


Filmin Künyesi:
Tür : Dram
Gösterim Tarihi : 11 Ocak 2008
Yönetmen : Cristian Mungiu
Senaryo : Cristian Mungiu
Görüntü Yönetmeni : Oleg Mutu
Yapım : 2007, Romanya

Oyuncular: Anamaria Marinca (Otilia) , Vlad Ivanov (DI. Bebe) , Laura Vasiliu (Gabita) , Alexandru Potoceanu (Adi)

Komünizmin son dönemlerinin hüküm sürdüğü Romanya'dayız. Öğrenci olan Otilia ve Gabita, aynı zamanda da oda arkadaşıdırlar. Gabita'nın hamile olduğunu öğrenmesi ile büyük bir sorunla karşı karşıya kalacaklarıdır. Çünkü Romanya'da kürtaj yasaktır.

Fakat her yasağın kendisine bir de 'yasak delici' alternatif bir sistem yarattığı düşünülürse buna da bir çözüm vardır. Kürtaj yasal olmayan yollardan yapılacaktır.

2007 Cannes Film Festivali'nde Altın Palmiye Ödülü'nün sahibi olan film, festivalde gösterildiğinden beri büyük ilgi ve övgü ile karşılandı. Romen sinemasının Rönesanssı olarak nitelendirilen film, sağlam senaryosu, akıcı ve inandırıcı diliyle dikkat çekiyor.
Kaynak: beyazperde













































4 Months 3 Weeks and 2 Days - 2007




4 Months 3 Weeks and 2 Days - 2007

2 Yorum:

Gizem Bezdüz dedi ki... 25 Aralık 2008 03:52  

Ben filmi izlerken annem tesadüf odaya girdi. Sorası geldi filmin konusunu, sordu. Tahminim kaldıramadığıN sahnelerin birindeydim..
Filme benzer bir yaram da olmadı ama, küçükken de öpüşme sahnesinde gözümü kapatırdım zaten.
Bu sefer filmi kapatıP içeri gitmiştim.
3 yıl öğrenci evinde kalan biri İÇİN vah vah yazıkkk cümleleri de kaldıralamayabiliyor. Çok sonradan bitirdim filmi pekde hatırlamıorum sonunu

ömero dedi ki... 25 Aralık 2008 21:35  

O göz kapatma durumları hep anıların bir yerinde durur, sizden küçük biriyle bunabenzer bir sahnede siz de ona aynı şeyleri hissedersiniz ya da en zından ben öyle hissederim denk geldiğinde... Filmin sonu acı, acı, acı...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......