! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Doğan Canku sağlam bir müzisyen ve bu sağlamlığını da aldığı eğitim ve müziğe olan sadakatinden geliyor. Sözü ve müziği uzatmaz Canku, hep olması gerektiği gibidir. Tadında ve kendine özgü.

Ayrılık kasetiyle tanımıştım. Bir de *Metronom'da Hekimhan abimin(kendisi de esaslı müzisyenlerdendir) bazı geceler Canku'dan söylediği parçalarla. Özellikle Gecelerim parçasını çok severdim. Onu çaldığında işi bırakır, onu dinledim(kendisi onu böylesine dinlediğimi bilmezdi ama). Şimdi ne kadar Gecelerim'i ve Ayrılık parçasını dinlesem o zamanlar gelir aklıma.

Canku pek piyasada gözükmeyen ve bulunmayı tercih etmeyen bir sanatçıdır.
Dinlenilesi bir sesi ve yorumu vardır.
Sizlerle de Gecelerim ve Ayrılık parçalarını paylaşmak istedim.
iyi dinlemeler...


Doğan Canku - Gecelerim
video

Söz: Şeref Canku
Müzik: Doğan Canku
Yorum: Doğan Canku (Yansımalar programından)






(Olcay'ında yorumu göz ardı edilemez...)
Zuhal Olcay ve Doğan Canku - Gecelerim
video

Söz: Şeref Canku
Müzik: Doğan Canku
Yorum: Zuhal Olcay (Mevzuhâl programından)






Doğan Canku - Ayrılık
video

Söz: Ferhadi
Müzik: E. Selami
Yorum: Doğan Canku (Yansımalar programından)





METRONOM
----------------------------
*Metronom, Diyarbakır'da açılan ilk rock kafeydi ve 1999 yılında orada çalışmıştım. Bugünkü müzik zevkimin temelinde o kafenin büyük bir payı vardır. Üç kardeşinde birlikte açtığı ve çaldığı orijinal bir kafeydi. En son yanılmıyorsam el değiştirmişti.

Hekimhan, Cihat ve Ruşen kardeşlerin çıktığı geceler genelde dolu olurdu.

Grupta Ruşen baterideydi ve ilgin bir şekilde bağlama da çalabiliyordu(: sonradan matematik öğretmeni oldu.

Cihat elektrogitar, klasik gitar ve arada bir vokal yapardı. Cihat' sonra ne yaptı bilmiyorum. Bir müzik evi vardı ve Cihat'ı az çok tanımışsam o işi hâlâ yapıyordur. Ayrıca Cihat gitarda çok başarılıydı. Yanılmıyorsam, Gitarın Asi Çocukları adlı albümde bir parçada gitarıyla çalmıştı.

Basgitarcıyı hayal meyal hatırlıyorum, adını çıkaramadım.

Hekimhan esas adamdı, sanatçıydı. Resim öğretmeniydi, müzisyendi, duyarlı ve içtendi. Hekimhan, elektrogitar başta olmak üzere diğer aletleri de çok iyi çalardı ve vokal de yapardı. Hatta bazı geceler seyirciyi beğenmediğinde(çünkü seyirci her zaman Hekimhan'ı anlayamazdı. Seyirci genellikle yanındakiyle uzay meselelerini çözmekle meşguldü(: dünya meseleleri olsa gene bir nebze), seyirciye şarkının sözlerini değiştirip nükteli kelimeler fırlatırdı ama seyirci bunu çakmazdı. Bazen göz göze gelir seyircinin hâline gülüşürdük. Blues tınılarını ilk ondan duymuştum. Ayrıca Grup Merdiveni ve Lavinya'yı o bana tanıtmıştı.
Hepsine buradan sevgilerimi yolluyorum.
Hekimhan abime de en içten sesle Canku'nun bu parçalarını yolluyorum. Umarım hep müzikle, müzikçe kalmıştır.


---------------------

Başlıktaki "Ayrılığın Gecesi" bağlamdır. Parça adı değildir. Gecelerim ve Ayrılık parçalarının bağlamıdır.

---------------------

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......