! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
*İnhisar Kibritleri
O mavi kutulu kibritler(Malazlar) önceleri dikkatimi çekmez ve hatta hiç kullanmazdım. Sonra büyüdükçe ihtiyaçlar ve alışkanlıklar değişti ve kibrit, çakmağın icadına kadar çok gerekli bir nesne olarak girdi hayatıma. Derken farklı kibrit kutularının da olduğunu gördüm ve birden neden koleksiyon yapmayayım diye bir düşünce sardı beni(peçetelerden sonra). Birkaç yıl biriktirdiğim kibritler belli bir sayıya ulaştığında, çeşitli otellerin, ülkelerin, firmaların ve daha pek çok yerin kibritleri birikti elimde. Hele içinde hâlâ kibrit çöpü olanlar başka bir değerliydi. Sonra bir taşınma macerasında sevgili anneciğim bu koleksiyonun gereksizliği üzerine fikir yürütür(nereden estiyse). Sonra bir ara anne, nerde benim kibrit koleksiyonum dediğimde, o balyoz yanıtı verdi. Ne yapacaksın o kadar kibriti? Zaten çoğunun içi boştu. Attım gitti. Ahh anne, yaman anne. Sen benim kutularımı değil hislerimi, heyecanımı ve kibrit kutularına sürdüğüm parmak izlerimi attın, diye iç bir sesle baktım anneme. Annem de haklılığını müdefaa eden bir yüzle baktı bana. Anladı ama, anladı kızdığımı, üzüldüğümü...


O gün bugündür ne zaman, çakmağı bir şekilde unutsam ya da olmadığında, büfeden, bakkaldan kibrit aldığımda o poşeti açıp, içine attığım her yeni kibrit kutusu gelir aklıma. Şimdi ise o derin hatıralarda...

Kibritin kutusunun arkasında yazan "vasati 40 çöp" ne demekti? Bir ara yoksa bu, kibritin içindeki sayıyı mı işaret ediyor diye saymıştım. Evet 40 küsur bir şey vardı. Peki ama "vasati" ne demekti? Üzerinde hayli düşününce ve birkaç yerde de karşılaşınca şablon oluştu ve olsa olsa bu kelime "ortalama" anlamına geliyor dedim. Çok sonra sözlüğü keşfedince, evet öyle olduğunu gördüm. Vasat: Orta, vasati 40 çöp




Başlığı neden "kibrit suyu" bıraktım: ender de olsa kullanırım bu deyimi. Konu kibrit olunca da kibrit suyu olsun istedim ve deyimin nedenselliğine bakınca ortaya şu çıktı. Kibritin başında kullanılan ve zehirli olan(günümüzde artık zehirsiz olanları üretilmekte), sürtününce yanan madde(kükürt ve potasyum klorat), eskiden köylülerin zararlı olan bitkileri etkisiz hâle getirmek için, kibrit başlarını sıcak suda eritip, istenmeyen bitkilerin köküne kanalize ederek, etkili bir çözüm yolu bulmalarından gelmekteymiş, Köküne Kibrit Suyu. Artık ilaçlar, kimyasallar...vs.




İnternetten bakarken Arş. Yazar Ercüment Köybaşı abimizin hâlâ bu işi sürdürmekte olduğunu gördüm. Koleksiyonunda 6500 parça kibrit varmış. Hepsine tek tek bakmak isterdim. Yazılarına göz atarken. Bir de Kelebeklerin Ömrü başlıklı anısı, konu eskilerden açılmışken okunulası bir içerik.

Bir de Kav Kibrit Fabrikası'nın ucuz Çin çakmaklarının revacı yüzünden 2006'da kapandığını okudum. Üzünç... Kav: Kibrit çöplerini Kavak Ağacı'ndan imal ettiğinden, ilk hecesini kullanarak markalaştırmış...

Malazlar: Malazlar ailesine bağlı şirketler grubuna ait.

*İnhisar Kibritleri: "Tekel Kibritleri" anlamına geliyor. Görsel, 50'lerde Türkiye kibrit yapmağa başladığında, çıkardığı kibritlerden birisi.

Şimdilerde "Çay Kaşığı Koleksiyonu" yapmağa çalışıyorum. Hayli ilgin kaşıklar varmış meğersem... ve artık annem bana ait hiç bir şeyi atmıyor, hatta bazen kaşık bile buluyor bana (:


























































































































-----------------------




Espri diye buna derim...
Kibrit çöpü üzerine pek çok ilişkilendirme yapılır, iyi bir malzemedir çünkü kibrit, kibrit çöpü. Çerçeve, nevi süs eşyası, oyuncak araba, gitar bile yapan var... Hatta, Blog Başlık Görselleri içinde benim de kullandığım bir ilişkilendirme vardı ama bu bambaşka bir iş olmuş. Kurgu ve seneryo oldukça iyi işlenmiş. Hem gülüyorum, hem düşünüyorum(öyleyse ben bir kibrit çöpüyüm). İşin kime ait olduğunu bilmiyorum. Bu ve diğer tüm kibrit görselleri internetten alınmıştır.

Kibrit çöpleri kendilerini, iyi ya da kötü bir amaç için yakar. Siz de en azından bir kibrit çöpü olma yolunda yanmaya gönül verin.... Ö.S.D.

---------

1 Yorum:

~PakKaramu~ dedi ki... 20 Ocak 2009 18:26  

Pak Karamu visiting you

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......