! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Daha önceleri de pek çok kez dinlememe rağmen dikkatimi çekmeyen iki dize üzerinde durmak istiyorum. Bana sözleri vuran parça aşağıda yer almakta. Güncel bir düzenleme, hatta remiksli bir yapı söz konusu olmasına rağmen bana, sözleri ön plâna çıkartmayı başardı.

Malatya yöresine ait bu eski türkünün, dikkatimi çeken iki dizesi:
guş dilinden bilmez idim
yâr beni bülbül eyledi

o nasıl bir yârdır ki sevenin tabiatını değiştiriyor ve o nasıl bir sevendir ki daha dilini dâhi bilmediği bir şeyin kendisi olabiliyor? Bence bütün zenginlik ve sarsıcılılık burada, bülbül olabilmekte. Yani bir bülbül olmak ve güle vurulmak.

İnsan aklıyla bunu yapmak pek kolay bir iştir. Zor olan ise bülbülün yüreğiyle görmek, ötmek, konmak ve yuva yapmak canını, gülün dikenine.

iki keklik seke seke
bizim evi yol eyledi
guş dilinden bilmez idim
yâr beni bülbül eyledi
yaradana gurban olam

alınan mı alınan mı
altınların korunan mı (lele)
istedim de vermediler
gaçırayım zorunan mı

şu dağların öte yüzü
güneş vurur erir buzu
seni be zalımın kızı
yüreğime vurdu sızı
yaradana gurban olam

çalımıyım çalımıyım (lele)
ben çalının dalımıyım
eller erdi muradına
ben bir bahtı karalıyam
yaradana gurban olam

Söz - Müzik: Anonim
Kaynak: Aziz Tok
Yöre: Malatya - Akçadağ



Müzik:
--------------
Havva diye biri söylüyor, kimdir neyin nesidir pek bir bilgi yok.

iki keklik seke seke










1 Yorum:

sufi dedi ki... 1 Şubat 2009 02:23  

Dil bilmezdim öğrettiler
Dile çevirdiler beni...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......