! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Bazı şarkılar vardır, onu şarkı yapan yorumcusudur ve bazıları da şarkının asıl bestecisidir. "Yalnızım Ben" parçası da Yaşar Güvenir'i hatırlatır bana. Tok sesi(müzik teriminde ne denir, tenor mü?) yalnızlığın hakkını veren bir ahenkle işitilir, bellidir ki yaşamıştır o yalnızlığı, pek çok yalnızlığı. Bence, nice adı dillere destan olan ünlülere taş çıkartır. İşte size Yalnızım parçası:



Sözleri:

Yalnızım Ben

Yalnızım ben pek çok yalnızım
Buymuş benim alın yazım
İster uzak ister yakın
Anılar beni rahat bırakın

Artık dönsen de dönmesen de
Ne çıkar beni sevmesen de
Bir kadehim var bak elimde
Hasretini içiyorum

İnan sevgili küskün değilim
Yalnız hayatta tek isteğim
Gönülden bana uzanacak
Dost elinin hasretiyim

Söz-Müzik: Yaşar Güvenir





Ne var ki diğerleri gibi pek ünlü olamamıştır. İzmirli sanatçının babası da TRT Ankara Radyosu'nda kanun icra etmektedir. Kendisi de böylece TRT'ye ister istemez gidip gelirken kendisini TRT Ankara Radyosu Çocuk Kulübü'nde bulur.


Öncesinde Nil Burak, 1978'de parçayı söylediğinde çok tutar. Parça Nil Burak'a mal olmuş gibidir. Oysa parça, sahibinin sesinden ve elinden daha içli çıkmaktadır.(bence)

Bir de parçanın TRT'ye takılma macerası var ki, TRT'nin asıl TRT olduğu zamanlara iyi bir göstergedir. Tamba Tumba'ya konuk olan Burak şarkı ile ilk buluşmasını ve TRT engelini şöyle anlatıyor.


Nil Burak: “İzmir Efes Oteli’nde sahne aldığım bir gecenin sonunda lobide piyano çalan Yaşar Güvenir beni yanına çağırdı ve yeni bir şarkım var, mutlaka dinlemelisin dedi. Çaldığı şarkı “Yalnızım Ben”di ve sözleri “yalnızım pek çok yalnızım” şeklindeydi. “Oradaki “Pek” sözcüğünü kısaltalım Yaşar Abi” dedim ve o da kabul etti, tek provayla okudum ve şarkı 1978 yılında plak oldu.



YALNIZIM BEN, TRT ENGELİNE TAKILMIŞTI!

Nil Burak yıllar sonra bugün milyonların diline düşen “Yalnızım Ben” şarkısıyla ilgili şok bir gerçeği de açıkladı: “O yıllarda TRT Denetleme Kurulu şarkılarımızı “yayınlanır, yayınlanmaz” diye ayırırdı, adeta demokrasinin kılıcı gibiydi o kurul. Ve bu şarkı, TRT denetleme kurulundan geçmemişti. Söz yayınlanır, müzik yayınlanmaz denmişti ve gerekçe olarak da “baştaki çalgının enstalasyon(yerleştirme) bozukluğu var” diye not düşmüşlerdi. Atilla Özdemiroğlu buna çok gülmüştü ve hemen cevap yazmıştı. Çünkü o girişteki teknik bir hata değil, benim kendi sesim, kendi vokalimdi. 8 kanallı stüdyolar vardı o zamanlar, bize de tek kanal düşerdi. Bazen tek seferde okuyup çıkmak zorundaydık bu şarkıları. O yüzden girişte öyle değişik bir şey denemiştik. Yalnızım Ben, bu cevabımızdan sonra yayın lanabilmişti ancak”




Güvenir'den bir de Sensiz Saadet dinleyin.
Piyanist Şantör diye adlandırılan işin ne de ciddi icra edildiğini gösteren bir örnek.

Yaşar Güvenir - Sensiz Saadet
video

Sözleri:


Sensiz saadet neymiş tatmadım bilemem ki
Alnımın yazısıydın ne yapsam silemem ki

Seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli
Alıştım hasretine gel desen gelemem ki

Söz : Yaşar Güvenir
Müzik: Fehmi Ege



Yaşar Güvenir
9 Aralık 1929 da İzmir´de doğan ses sanatçısı, piyanist, TRT Ankara Radyosu Kanun sanatçılarından Osman Güvenir´in oğlu. Gençlik yıllarını TRT´nın "Radyo Çocuk Kulübü" de geçirir. Aslında temelini burada alır. Aynı zamanda bir Celal İnce hayranıdır kendisi, sesini de Celal İnce´nin sesine benzetir. Benzetmek ne kadar hoştur ayrı bir konu olsa da Güvenir´in sesi kendine özgüdür.

Dönemimin birçok güzel şarkısını kendine has biçimde yorumlamıştır. Mesela orijinal ismi "Le mouettes de mykono" adlı parçayı yani bizim bildiğimiz ve sözlerini değerli Fecri Ebcioğlu´nun yazdığı Deniz ve Mehtap´ı yorumlamıştır. Dario Moreno ve Tanju Okan´dan da severek dinlediğimiz bu parçayı, Güvenir kendi tarzı ve yumuşak sesi ile tekrar dinleyebileceğimiz bir anı niteliğindedir. Sanatçı'nın şarkılarını dinlediğimizde, biraz kulağı keskin olanlar hemen fark edecektir, birçok parçada Vasfi Uçaroğlu Orkestrası´nin melodik altyapısı ile karşılaşılmaktadır. Değerli Kemancı ve bestekâr Fehmi Ege´nin birçok eserini yorumlamıştır. Özellikle "Yıllarca Sabrettim", "Sensiz Saadet" gibi eserler çok tutulmuştur. Fakat Güvenir´in hemen hemen tüm çalışmaları o güzel Orkestral melodiler ile oldukça naiftir.

Döneminde yıllarca sahnelerde yer alan, sevgi ve ilgi ile dinlenen sanatçının, kayıt altına alınmış oldukça az çalışması vardır. Bunun sebebi olarak, 1940´lı yıllarda yapılan 10 adet plak anlaşmasına rağmen, plak hammaddesi sıkıntısı mazeret gösterilmiştir. Bir adet taş plak, bir adet 33 devir ve 3 adet 45 devir plaktan ibarettir. Şüphesiz kayıt altına alınmış olup, fakat albümleştirilmemiş nice kayıtları, vefasız ellerde yok olmuş olabilir.

Kendisi iki filmde de rol almıştır. İlki 1952 yılında yayınlanan "Bergama Sevdaları" filminde oyunculuk ve 1971 yılında yayınlanan "Küçük Sevgilim" adlı filmde şarkıcı rolündedir.

Uzun yıllar süren sahne hayatından sonra, rahatsızlık geçirmiş ve sahnelere veda etmek durumunda kalmıştır. 10 Ocak 1998 yılında İstanbul´da ebediyete intikâl etmiştir.


Yayınlanmış Albümleri / Plakları:
---------------------------------------

Taş Plaklar (78 Devir)
Yıllarca Sabrettim / Ay Işığını Sermiş Güle - Sahibinin Sesi


45 Devir
1965
Yemeni Bağlamış / Ağla Gitar - Melodi Plak 2224
El Cordobes (Yıllarca Beklerim) / Unutmam Seni - Melodi Plak 2225

1966
Yalan / Nerdesin - Sahibinin Sesi 3012
Kim Bilir / My Crazy Baby - Sahibinin Sesi 3013

1968
Gel Desen Gelemem Ki / Seninle Sensizim - Philips


33 Devir
1979
Sensiz Saadet - Yankı Plak LP

Vasfi Uçaroğlu Orkestrası eşliğinde "Yalan" yorumu. Yorumu dinlemek için tıkla.

----------------------
Öz Geçmiş Kaynak: 45devir.net (İmlâ ve dil hataları düzeltilmiş, bağlantılar eklenmiştir. Ö.S.D.)

9 Yorum:

JoA dedi ki... 1 Şubat 2009 13:15  

sevimsiz bir pazar günü daha sayenizde güzelleşti. sensiz saadet neymiş "pek" çok sevdiğim bir şarkıdır. yaşar güvenir'den başka bir sesten dinlediğim zaman da ihanete uğramış ya da ihanet etmiş gibi hissediyorum kendimi. bir de ertan anapa için böyle hissederim.

ve bu gibi "içten" yorumlar hep jacques brel aşkımı depreştirir.

teşekkürler...

ömero dedi ki... 1 Şubat 2009 23:44  

Siz de blogun pazar gününe ışık verenlerden oldunuz...
iyilikler,

ömero dedi ki... 1 Şubat 2009 23:50  

Bu arada
Jacques Brel' dinlemek isteyenlere...

Adsız dedi ki... 27 Şubat 2009 15:00  

Hasta yatağımdan sıkılıp kalktım net başına geldim.Sizin blogunuzu incelerken gizli bir güç beni bu sayfaya yönlendirdi:) İlaç gibi geldi bu şarkılar çok teşekkürler

Yolcu

Ömero dedi ki... 8 Mart 2009 04:11  

Adsız, adın olsaydı keşke...(Yolcu mu demeliyim yoksa?)

Biraz geç oldu, ne olur mazur gör,,, şu koşturma yok mu şu koşturma... Umarım şimdi iyisindir.
Yorumun, ilgin ve benzetmen için teşekkürler...
Sağlıcakla kal.
iyilikler,

Tibet'in annesi dedi ki... 21 Nisan 2009 12:09  

"Bir tuhafım bu akşam" şu anki ruh halime o kadar uydu ki...
hem keyif veriyor, hem de kirginliklarimi hatirlatiyor...
döndürüp, döndürüp dinliyorum...
teşekkür ederim...

Tibet'in annesi dedi ki... 21 Nisan 2009 12:19  

bu albümü CD olarak bulma şansımız ne?
sadece LP olarak buldum internetten :(

Ömero dedi ki... 21 Nisan 2009 18:43  

İlgi ve yorumunuza ben de teşekkür ederim...
bildiğim kadarıyla CD kaydı yok ama bir ara gittigidiyor'da LP'yini görmüştüm sanırım, şimdi ne durumda bilmiyorum... Bu tür kayıtların aslında yeniden elden geçmesi ve Kültür Bakanlığınca CD'lere aktarılması gerekiyor fakat popçuların bandrollerini basmaktan olsa gerek, pek fırsatları kalmıyor herhâlde...(:

Tibet'in annesi dedi ki... 22 Nisan 2009 12:21  

üzüldüm şimdi :(
gittigidiyorda LP'si var evet ama LP'yi çalacak bir makinem yok maalesef. o yüzden almamın da bir anlamı olmaz, zaten haklı olarak bayaa pahalı :(
zaten bloğunuzu sık sık ziyaret edeceğime göre, her ziyaretimde dinlerim, n'yapalim? :)

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......