! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
gördükçe gözümden olasım
sesime sesin katasım
ahıma vah katanım
nerde senin o nerdelerin
Y.Budak'a


Değirmen Başında Vurdular Beni türküsünü pek çok sanatçı yorumundan dinledim ama hiçbirinin yorumu Yıldırım Budak gibi değildi. Bir Ahmet Kaya'nın yorumu dinlenilir diğer yorumlar arasında.

Yıldırım Budak'ı ilk Bergüzar programında dinlemiştim, birkaç yıl önce. Yine bu türkü gelince aklıma Yıldırım Budak'ın yorumunu aradım; fakat ilk dinlediğimde türküye öyle yoğunlaşmışım ki kimin söylediğine dikkat etmeden nefessiz dinlemiştim. Bir de Budak'ın âmâ olması nedeniyle, beni hayli etkilemiş, o duyguyla ve gözlerinin seyriyle dalıp gitmişim.

Tekrar bulmam biraz zor oldu, ama hâlâ onun gibi söyleyende olmadı. Taklit gücü de yüksek bir sanatçı Budak, ayrıca aynı zamanda org çalıyor ve söylüyor.


Yıldırım Budak - Değirmen Başında Vurdular Beni
video

Sözleri


Değirmen başında vurdular beni oy
Kilimli çarşafa oy sardılar beni
Vurma zalım vurma nar danesiyem oy
Anamın, babamın oy bir danesiyem

Atımı bağladım nar ağacına
Yâr götürdü beni oy darağacına
Vurma ragıp vurma nar danesiyem oy
Anamın, babamın bir danesiyem

Mehmet Şaban Atakan
Erzurum










0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......