! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Süha Tuğtepe, 1956′da Cide’de doğdu.
Şiirleri Türkiye Yazıları, Broy, Yarın, Varlık, Adam Sanat, Şiir Atı gibi dergilerde yayınlandı.



İlk şiir kitabı Yüzler ve Zarflar 1986 yılında Akademi Kitabevi İlk Yapıtlar Şiir Ödülleri’nde mansiyona değer bulundu. İkinci kitabı Düşler ve Seyrekzamanlar 1990 Yunus Nadi Ödülleri’nde mansiyon kazandı.

Yazarın yayımlanan diğer kitapları şunları:
----------------------------------------------------
Sürgün Mozaik (1994)
Piton Üşümesi (2000)
Güzelhayvan (2005)
Süha Tuğtepe. İstanbul, (2008)
Nişantaşı… Nişantaşı… (2008)





*Fenafil Gazel'le Borges Defteri'nde karşılaştım;

taşıyor işte yıllardır
koltuğunun altında o kuğu
istesem de öpmediğim boynumu

ve bu dizelerin sarsıcılığı ile öpmek istedim boynunu, kuğusuna inat. Sonra "kutubum yok ki benim" derken nerede durduğunu, hayata nasıl baktığını sinyalliyor. Bu zengin bağlamlı şiir sizlerle...

Fenafil Gazel

Kutubum yok ki benim
ne güneyi,
ne kuzeyi çekeyim.

Yönüm yok ki benim
ne doğuya
ne batıya gideyim.

“Hayat sen ne fenasın!”
Dünya sen ne güzel!..
Çekiyorum üstünde
Hafız Burhan gibi
Fenafil bir gazel.

Vaktim çok benim.
Dolanıyorum hem aşka,
Hem ayrılığa..
Parlıyorum rugan gibi
hem ayağıma
hem ruhuma.

Uzaklardan
Karanlıktan geldim,
Girdim koynuna.
İnsan mısın nesin!
Eğil de bir bak boynuma!

Boynum!
Boynum!
Kendine eğri,
aleme dik boynum!
Tartıyor işte yıllardır taşaklı kantar gibi,
Asıldıkça hayat,
Koptu kopacak ömrümü.

ah benim hali ahvalim
kaşıklanmış ayva gibi
yumuşayan bedenim
çevir yüzünü

taşıyor işte yıllardır
koltuğunun altında o kuğu
istesem de öpmediğim boynumu

Göçüp duruyorum,
bu kirli yuvarlağın,
güneşinden güneşe.
Önüm yıldızkarayel,
Ardım keşişleme,
Bir yarım lodos; gitme esinti.
Bir yarım yırtılmış fırtına.
Savrulup duruyorum
Göklerden sulara
Sulardan göklere.

Ah benin ahli ahvalim!
Duramayan,
Kalamayan belalım.
Korkma..
Sakız gibi
Şiirler ve insanlarla yıkadım
Ben senin
Ele-avuca sığmaz içini.

Süha Tuğtepe
-------------------------------


*Fenafil: tek başına pek kullanılmayan bir kavram. Daha çok fenafillah karşılığında...






0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......