! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Gönül işi,
Gönül vermek,
Gönülden sevmek,
Gönlünü kaptırmak,
Gönül bağlamak,
Can-ı Gönülden,
İki gönül bir olunca,
Gönül yarası,
Deli gönül
Gönül çelen,
Gönül Bahçesi,
Alçak gönüllü,
Gönül rahatlığı
...ve Gönül alma

" Gönül erkânı öylesine hassastır ki, ufacık bir parazit onu karartır. O gönüller güzelini mâna boyutlarında gizler. "
Haluk Nurbaki


Gönül

.......
O bir yolcu sen bir hancı
gördüğün en son yalancı
içindeki derin sancı
gitmez dedim kaldı gönül

Sen istedin ben diledim
Senden ayrı olmaz dedim
En sonunda ben de sevdim
Şimdi beni kurtar gönül
....
Fikret Kızılok


Gönül kişinin kendinden bile gizlediği en derin yerdir. Oraya aklını ve kalbini yok saymadan giremez. Gönlün bir de vicdanla yakın bir akrabalığı vardır ki sohbetleri pek sık olur. Evet Gönül bir bahçedir, her çiçeğin açmadığı. Gönül bir delidir, kimsenin yan gözle bile göremediği. Gönül bir dildir, her dilin bilmediği. Evet gönül sevgilinin makâmıdır, makâmların en sessizi...


Evet, gönül için söylenecek daha nice söz, nice deyim ve bağlam bulunmakta. Ben de sizlerden gönlünüzden geçen bir kaç söz duymak, paylaşmak isterim.
Yorumlarını bekliyorum...

1 Yorum:

JoA dedi ki... 8 Mart 2009 09:40  

gönül kırmak var bir de. kalp kırmaktan daha acı geliyor kulağa. ve kolay tamir edilmiyor.

"bir kez gönül kırdın ise,
bu kıldığın namaz değil" diyor yunus emre. (bazı yerlerde "gönül yıktın ise" diye geçiyor.)

gönül teli titremek var, gönül teli kopmak var. gönüllü ya da gönülsüz var.

şunu biliyorum: insan üzülüyor, kırılıyor, ağlıyor, bir şekilde telafi ediliyor. ama gönlü kırıldı mı denge sarsılıyor, düşünme yetisi de hasar görüyor sanki.

gönlünden geçeni söylemek var -ki yapamıyoruz bunu pek.

ve "gözden ırak olan gönülden de ırak olur" atasözü var ama "gönül"ün anlamına uygun değil gibi geliyor bana. gönül uzakları da görebiliyor çünkü...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......