! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
8 Mar 2009

Dinle Ney'den...

Ney'in insan sesine ve nefesine en yakın sesi çıkardığı söylenir. Böyle olmasında şaşılacak bir şey yok, sonuçta ona nefesi veren gene insandır. Şaşılacak olan şeyin insanın Ney'i üretmesi, ihtiyaç duyması. Doğal olandan kendine eş ses bulma çabası...

Şüphesiz Ney, akla Mevlâna'yı sesler, çağırır. Mesnevî'ye başlarken "Dinle Ney'den..." der... Neyin olgun ve kendini bilen bir nefesle can bulduğunuğu, doğru sesi çıkarmanın hiç de kolay olmadığı açık. Kendi gibi içi temizlenmiş bir yürek ister ney...

Mesnevî'nin ilk beytinin "Dinle, bu ney neler..." diye başlaması derin bir tasavvuf, isabet vardır.

بشنو اين نى چون حكايت مى‏كند
از جدايى‏ها شكايت مى‏كند

Bişnev in ney çün hikâyet mîküned
Ez cüdâyîhâ şikâyet mîküned

Dinle, bu ney neler hikâyet eder,
ayrılıklardan nasıl şikâyet eder.


Ney ağırdır, sesten ağır, müzikten hafif bir yapısı vardır. Bu yapıyı ender neyzenler verebilir, ki Kutsi Ergüner de bu sesi bulduğum ender neyzenlerdendir. "Hu" albümünden "Safa" parçası nasıl bir sesten bahsettiğime iyi bir örnek sayılabilir.


Safa

Bu parça Ney'in inişi ve çıkışı açısından beni hayli etkilemekte...


Ney'le ilgili birkaç video

24 TV Ney Programı








Ney nasıl üflenir?


Görüntüleri izlerken sanki elimde bir Ney olsa ben de hemen çalabilecekmişim gibi hissettim. Daha önce de keman için bunu hissetmiş ama pek başarılı olamamıştım :) yine de denemeğe değer, kısa zamanda bir Ney edinmeli...

TRT Ney Belgeseli


7 Yorum:

ferdem dedi ki... 8 Mart 2009 10:32  

Ney çok ilgin bir alet. Görünürde su borusundan farkı yok gibi duruyor. Ben ağızla temas eden kısmın flütteki gibi olacağını sanıyorum ama dümdüz bir delik görünce çok şaşırdım. Dakikalarca uğraşmama rağmen herhangi bir ses çıkaramamıştım. Yedi delikli düz bir borudan böyle etkileyici sesler çıkması inanılır gibi değil.

pisikopati dedi ki... 10 Mart 2009 11:02  

Ben bir de Birol Yayla ve Şenol Filiz'in Yansımalar başlıklı çalışmalarını tavsiye ederim. Bütün albümleri güzel ancak benim favorim Serzeniş albümü.

http://www.yansimalar.com bu linkten ulaşabilirsin.

neyzen dedi ki... 13 Aralık 2009 01:53  

ney uflemek icin cok zaman harcamak gerekiyor. hemen kendisini sahibine acmayan bir ensturman bence

Ömero dedi ki... 13 Aralık 2009 17:20  

Onu duymak için de çok zaman harcamak gerekir. Aksi hâlde gelen yalnızca bir enstrüman sesinden başka bir şey olmaz, değil mi...

Adsız dedi ki... 21 Nisan 2010 20:45  

Doğrusunu söylemek gerekirse inanmazsanız bile şunu söyleyim ben neyle ilişkimi babam sayesinde kurdum ve 1 günde az buçuk ses çıkardım 1 hafta sonunda notaları çekiyorum.e-mail adresim(huseyin.kilic@ymail.com)

Adsız dedi ki... 17 Ekim 2010 04:34  

valla ister inanın ister inanmayın neyi elime aldıktan sonraki toplamda bir kaç saat sonra sesi çıkarabildim.etkili ve özel bir enstruman...

Adsız dedi ki... 15 Temmuz 2012 22:20  

Başınızda bi hoca olduktan sonra 1 saat içinde kolaylıkla ses çıkarabilirsiniz fakat notaların hepsini çıkarmak zaman alacaktır.

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......