! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Yûnus ile ilgili yapılan görüntülü çalışmalardan kapsamlı sayılabilecek bu TRT belgeseli, Yûnus'u kendi gibi en sade ve yalın bir dille anlatmayı, aktarmayı başaran Semra SENDER çalışmasıdır. 2005 yılına ait bu çalışma yakın zamanda televizyonda da gösterilmiştir.

Bir diğer belgesel ise Belgesel Yayıncılık tarafından hazırlanmış yine o da başarılı bir çalışma olmuştur fakat benim tercihim yine Semra SENDER tarafından hazırlanmış olan TRT belgeselidir. Diğer belgesel TRT'nin aşağı yukarı aynısı sayılır lâkin biraz sunum farkı var işte...

Emre'ye yapılan bu yolculukta, nasıl "...Bana seni gerek seni..." formuna taşındığının/yandığının izleri yer almakta ve halk edebiyatının diğer edebiyat formlarından hangi noktalarda ayrıldığını, tadının neden farklı olduğunu göreceksiniz...

Yûnus'un nasıl bir derdi(dolabı) vardır?




Dertli Dolap

Benim adım dertli dolap
Suyum akar yalap yalap
Böyle emreylemiş çalap
Derdim vardır inilerim

Beni bir dağda buldular
Kolum kanadım kırdılar
Dolaba lâyık gördüler
Anın için inilerim

Ben bir dağın ağacıyam
Ne tatlıyam ne acıyam
Ben mevlâya duacıyam
Anın için inilerim

Âşık Yunus eder âhı
Gözyaşı siler günahı
Hakka âşıkam billahi
Anın için inilerim


Yûnus'la ilgili blogda yayınlanan sıırlara da buradan bakabilirsiniz...

TRT Belgeseli

Yönetmen ve metin yazarı: Semra SENDER
Süre: 54:00
Yıl: 2005



------------------------


Belgesel Yayıncılık




DOLAP NİÇİN İNİLERSİN


Dolap niçin inilersin
Derdim vardır inilerim
Ben Mevla'ya âşık oldum
Anın için inilerim

Benim adım dertli dolap
Suyum akar yalap yalap
Böyle emreylemiş Çalap
Derdim vardır inilerim

Beni bir dağda buldular
Kolum kanadım yoldular
Dolaba lâyık gördüler
Derdim var inilerim

Ben bir dağın ağacıyım
Ne tatlıyım ne acıyım
Ben Mevla'ya duacıyım
Derdim vardır inilerim

Dağdan kestiler hezenim
Bozuldu türlü düzenim
Ben bir usanmaz ozanım
Derdim var inilerim

Dülgerler her yanım yoldu
Her azam yerine kondu
Bu iniltim Haktan geldi
Derdim vardır inilerim

Suyum alçaktan çekerim
Dönüp yükseğe dökerim
Görün ben neler çekerim
Derdim vardır inilerim

Yûnus bunda gelen gülmez
Kişi muradına ermez
Bu fanide kimse kalmaz
Derdim var inilerim

Yûnus Emre

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......