! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Sıra dışı Fransız sanatçı Jean Dubuffet’nin yaklaşık 50 eseri, Münih’te açılan sergisiyle sanatseverlerle buluşuyor. 19 Haziranda açılan sergi 30 ağustosa kadar ziyaret edilebilecek.
Almanya’nın Münih kenti, Fransa’nın en ünlü sanatçılarından biri olan Jean Dubuffet’yi ağırlıyor.

Ressam ve heykeltıraş Dubuffet düşünüldüğünde, akla ilk “büyük patlama”nın yeniden yapılanması gelir. Çünkü Dubuffet’yi tanımak, 40’ların sonları ve 50’lerin başlarında sanat camiasını heyecanlandıran, aynı zamanda da korkutan yeni bir başlangıcın ivmesini takip etmektir aslında.


Dubuffet’nin resimle olan bir dargın bir barışık ilişkisi, 1918’de resim üzerine eğitim almak için Paris’e taşınmasıyla başlamıştı.

Daha İkinci Dünya Savaşı zamanında Paris’te açılan galerilerde, sanatı hayatında yenilenmiş ve ebedi bir şekilde yaşatmaya karar veren Dubuffet, Francis Ponge, Jean Paulhan ve Henri Michaux gibi sanatçılarla birlikte Paris’in odak noktası haline gelmişti.

Nasyonel sosyalizmden özgürleşme çabalarının ve yeni başlangıçların parıltılı ortamında Dubuffet’nin akademik camiayı ve gelenekleri reddedişi ve geleneksel anlamda kültürden ayrılarak oluşan resimleri bir kışkırtma aracıydı.

Ancak Münih Sanat Galerisi’ndeki Dubuffet sergisi, başlangıçlar ya da akımlarla uğraşmıyor. Sergide ressamın daha önceki şekilsizlikleri ve iki boyutluluklarıyla çocuk çizimlerini andıran resimleri ve yarı tonlanmış yüzeyleri ile litografik Taş Serisi sergileniyor.

Masum ve çizim tekniğiyle şekillenmemiş bir bakışın reddettiği üç boyutluluk, ondaki asi ifadeyi geri getiriyor. Bütün yabancı malzemelerle karıştırılmış renklerin macun gibi sürülmüş bir boyayla biraraya gelişi... Dubuffet’nin resimlerindeki bu kolaj, onun meşhur

“Kesinlikle renk diye bir şey yoktur, sadece taslaklara kazıdığımız renklendirilmiş malzemeler vardır”


sözleriyle örtüşmüyor.

Dubuffet’nin resimlerinde savaş sonrası ortaya çıkan fikir, sadece birkaç yıl sonra ustalığa doğru ilerliyor: Basmakalıp şekilde yontulmuş kadın vücutlarındaki organların süslemelerle kapatıldığı ya da böcek antenleri gibi ayrık durduğu heykellerde, bireysellik tamamen göz ardı edilse de, fiziksellik elle tutulacak kadar gerçek. Fiziksellik fikri, resimdeki bütün alanlar, sanki sanatçının algılarının bütün kuvvetiyle iç içe geçtiği beyin boşluklarıymış gibi resimleri işgal ediyor.


----------------
1917-1936












----------------
1943-50











------------------
1951-60









--------------
1961-74









-----------------
1974-85









Yüksek seviyede bir realizm

Dubuffet’nin küçümsediği, Art Brut (Ham Sanat) akımına kapılmış bazı sanatçılara olan yakınlığı realizminde açıkça görülüyor ama Dubuffet onlardan hep bir çizgi ile ayrılıyordu.

Çünkü Dubuffet, ruh hastalarının ‘ilkel’ işlerine de özenen son derece içe dönük ve bu şekilde tasarlanmış bir sanat yaratmanın ve teorik olarak küçümsenen bir kültür ortamının parçası olmanın ne kadar zor olduğunu biliyordu.

O, sürrealistler gibi bilinçaltının ya da bastırılmış güdülerin serbest bırakılmasından çok, resmin katmanlılığında gerçeklikten bir kesite yakın duran yüksek seviyede bir realizm sanatı yaratmakla ilgileniyordu.

Dubuffet, manzaraları, taş oluşumlarını hatta sokakları bile tuvallerde iç içe geçirmeye ve kolajlamaya, bu şekilde onları tasvir etmeye çalıştı.



Birçok resim serisinde bunu başardı. Birbiriyle yer değiştiren, daha doğrusu optik bir çeşitlilik içinde var olan suratlar ve vücutlar, masa tahtaları ve manzaralar yarattı. Onun Tabula Rasa’sı (boş levha) sürprizlerle doluydu.
Kaynak: Taraf

Sitesi: Jea
Diğer resimleri için tıklayın.

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......