! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Söz ve müziği Halil Alkan'a ait olan eserin pek çok yorumcusu oldu; fakat içlerinden en iyi yorumlayan ve bildiğim ilk yorumcu Murat Can'ın yorumudur. Kaydından amatörce yapıldığı belli olsa da bu, parçayı daha doğal ve samimi yapıyor. Sonrasında Mardinli Güzel Yârim diye dönüştürülse de, türkü Urfa türküsüdür ve söylenişi de, sesi de Urfa'ya uygundur.



Sözleri:
of aman aman
vay aman aman

bülbül konuşanıyam
âşığam urfalıyam
ölürem ayrılamam
düştüm kara sevdaya

urfalı güzel yârim
inan sana hayranım
uğruna feda olsun
varım yoğum bu canım

görünce âşık oldum
gözlerine tutuldum
âlem ne derse desin
kız ben sana vuruldum

bir gördüm âşık oldum
gözlerine tutuldum
urfa ne derse desin
le ben siye vuruldum

urfalı güzel yârim
inan sana hayranım
uğruna feda olsun
varım yoğum bu canım

evleri tetirbeli
ceylan gözler sürmeli
dünya güzeli yârim
şanlıurfa dilberi

urfalı güzel yârim
inan sana hayranım
uğruna feda olsun
varım yoğum bu canım

Tetirbe: Urfa’da "çıkmaz sokak" anlamında kullanılır.


Murat Can'nın sonrasında iki ayrı akışta seslendirmesi daha olmuş ama hiçbiri bu ilk kaydın tadına ulaşmamıştır... videolar için tıklayın.

2 Yorum:

gn hanım dedi ki... 26 Ağustos 2009 01:08  

Konuyla çok alakasız ama bannerın hayatımda gördüğüm en güzel banner. Bazen yazı yazmasanda girip bakıyorum, öyle dakikalarca, izliyorum, kilitleniyorum. Hayatımın fotoğrafını mı buldum ne

Ömero dedi ki... 27 Ağustos 2009 01:14  

ilgin ve yorumun için teşekkürler,
gerçekten fotoğrafın böyle izlenesi bir hâli var...
(hatta ben bile arada dalıp gidiyorum... :)

Filmi de çok güzel, filmi ile ilgili siteye bişeyle de eklemiştim, sözler şiirel, görüntüler akeza... Yalnız o diğer tüm görüntüler ve fotoğraflar dışında bir tek bunu ben çekmiş olmak isterdirm, ben de ilk gördüğüm de imrendim doğrusu... Yakındır ama değişmesi... ben normalde ayda bir başlık resmini değiştiririm... diğer leride bunun kadar iyi olmasa da istersen bir göz atabilirsin...
(sitenin en alt kısmında ilgili link var...)

Bir de yorumun, blogla ilgili olduğu için, yorumunu "Blog Yorumları" sayfasına taşırsan sevinirim... Ben de cevabımı oraya sen taşıdıktan sonra kopyalarım...
iyilikler,

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......