! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Bu tarz filmlerin çoğu kişinin özüne değin bilgileri içermekten çok filme hizmet etmek için çekilir ve alacalı bulacalı hâle getirilir. Beethoven'ın biyografisine ilişkin bu filmde kişinin özüne ilişkin bir içerik sağlanmış ve hedefine ulaşmış diye düşünüyorum.
1984 yapımı Amadeus filmi için de(ki Goya'nın Hayaletleri, Aydaki Adam, Guguk Kuşu filmlerini de yine aynı yönetmen çekmişti) aynı şeyi söyleyebilirim ama Beethoven'la ilgili yakın zamanda yapılan bir diğer film için gişe gözetilmiş ve Beethoven'a haksızlık yapılmış diye düşünüyorum.

Immortal Beloved filmini tavsiye ettiğimi söyleyip müziklerine geçmek istiyorum. Şimdiye değin yapılan filmler arasında Beethoven'la ilgili olanlar içinde filmde kullanılan müziklerin çok iyi derlendiğini söyleyebilirim. Filmde duyma yitisini büyük oranda yitirmiş bir müzisyenin, sanatçının; karmaşık, anlaşılması güç gelgitlerini ve ne yaşayıp ne duyduğunu, nasıl duyduğunu bize el verdiğince anlatmayı başarmış, başarılı bir dizgisi olan, aynı zamanda da film olmayı başarmış film gibi bir film... Filmsel başarısını Amadeus'tan tecrübe etmiş olabilirler ama listeleme kesinlikle başarılı.

Hem müziklerinde hem de filmde Beethoven'ın müzik üretme zorunluluğuna dair ipuçlarını bulacaksınız. Bu tip üreticilerin hayran kaldığım bir yönleri var ki akla zarar bir durum gerektiriyor olması. Bizler normalde bir senfoniyi dinlerken olmuş, bitmiş hâlini dinler ve feyz alırız fakat senfonini yazma sürecinde müzisyen bunu bizim dinlediğimiz gibi kayıttan veya orkestradan dinlemez, bunu kafasının içinde, yüreğinde ya da her nereden geliyorsa o ses oradan dinler... hem de bu dinlemeyi tasarladığı tüm enstrümanlar için aynı anda yapabilme yetisine sahiptirler. Yani ortalama bir senfonide olan onlarca yaylı, kontur bas, vurmalı, piyano, ziller ve yerine göre koroyu...vs. aynı anda beyninde duyabiliyor olmaları hayran kaldığım noktadır.

Film Müziğinden Parçalar:


4. parça olan " Piano Sonata No. 14..." parçası benim favori parçalarımdandır. Bu parçanın filmde en doğru sahnede kullanıldığını düşüyorum. Ayrıca 11. parça olan "Symphony No. 7..."de bir o kadar can alıcıdır. Pek çoğu 5. ya da 9. senfoni ile bütünleştirse de, ben 7. senfoniyi Beethoven'ın aynası olarak görüyorum. (Gerçi bu ayna konusunda 5. senfoninin ve Für Elise'nin de hakkını yememek lâzım:) 7. senfoniyi sevmemde belki de Liszt'in etkisi vardır ama yine de
Beethoven'ın kedni sesi bu senfoni de diye düşünüyorum.

Demem o ki dinleyin ve de izleyin...

Fragmanı: Ludwig van Beethoven






4 Yorum:

~PakKaramu~ dedi ki... 10 Ağustos 2009 19:32  

Pak Karamu reading and visiting your blog

símgє dedi ki... 10 Ağustos 2009 19:45  

Blogumu dışarı kapamak zorunda kaldım :(
Eğer isterseniz davetiye gönderebilirim

sevgilerimle
simge

symbol16@gmail.com

JoA dedi ki... 11 Ağustos 2009 15:43  

beethoven her zaman 1 numara benim için. bu filmi de kaç kez seyrettiğimi hatırlamıyorum. her seferinde aynı coşkuyla, tutkuyla... 9. senfoninin prömiyerinde sanki o alkışları ben almışım gibi ayağa fırladığımı bile hatırlıyorum (ilk seyredişte). "ölümsüz sevgiliye mektupları" da bu filmle öğrenmiştim. 7. senfoni konusunda sevgilim de seninle aynı görüşte ömero. ben ise hepsini seviyorum, ayıramıyorum:) ellerine sağlık ve teşekkürler...

Ömero dedi ki... 14 Ağustos 2009 00:28  

Evet, o alkışlar hak edilen bir ceşku, eminim duymuştur o alkışları... ve (ilk seyredişte) benzetmen çok içten.. :)Mektuplar da ilginç evet, zaten filmde de mektuplar ölümünden sonra ortaya çıkıyor, büyük ihtimalle gerçekte de öyle olmuştur...

7, 7, 7, yeeedii... :)

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......