! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Mısırlı olan grubun bildiğim kadarıyla tek albümleri var ve pek fazla bir bilgi de yok. Var olanların da çoğu İngilizce ya da Arapça. 2006 yılına ait bu albümlerinden sevdiğim parçaları sizlere sunuyorum.







Grup üyeleri:Ahmed Omar: bass
Mohamed Samy: violin
Naïssam Jalal: flute
Nour Ashour: saxophones
Fadi Badr: keyboard and kanoun
Bob and Mizo: percussions

laneth.us'da robbiefowler adlı kullanıcının grup için yaptığı yorum:
Günün birinde adı sanı duyulmamış grup, müzisyen, film vs. kalmayacak ve ben bu işleri bırakmak zorunda kalacağım. ya da bizzat el atarak kıyılarda köşelerde takılıp birinin beni keşfetmesini umacağım. gerçi bunu dert etmeme gerek yok. dedik ya, "günün birinde"...

bu topluluk hakkında hiçbir bilgiye sahip değilim. ekşi sözlüğe baktım orada da yok! ondan sonra ekşi şöyle ekşi böyle... buyur kardeşim, el dor el awal diye fevkalade egzantrik bi grup var ama koca ekşi aleminde bir cümle olsun bilgi yok. konuşmaya gelince "bilgi kaynağı". recepivedikleştirmeyinbeni!

işbu topluluk suriye & mısırlı caz sanatçıları tarafından kurulmuş sanırım. bildiğimiz, sabah kahvaltısından sonra ve gece yatmadan önce dinlediğimiz caz değil ama. arap müziğinin kodlarını yoğun olarak içinde barındıran deneysel bir tür. "ibrahim maalouf'un elektronik öğelerden arınmış hali" de diyebilirim ama "o kim abi" diyeceklerin sayısındaki fazlalık beni ürküttüğü için demiyorum. vokal yok. yoğun ve hüzünlü ve sakince akan müziklerinde hüznün hatırı sayılır yeri var. arap müziği dendiğinde aklına "aywa ye ağn" ve benzeri mezdeke şarkıları gelenlere bunu özellikle hatırlatmam lazım.

nedir? qarar izala isimli albümlerinin (bildiğim ve elimde olan tek albümleri) açılış şarkısı blue hair'dir. sonra 8:19' süresiyle bile kısa gelen hawdag'dır. "ne alaka" dedirten iskoç esintili kısacık rehla ve en nihayetinde şahsi favorim olan kapanış parçası sohba'dır. çöl rüzgarları estiren güzel bir albümdür. türe ve yeniliğe ve uzun enstrümantal şarkılara yabancı olanlar beğenmeyebilirler. oturup ağlamam. valla ağlamam.


myspace



.

3 Yorum:

Adsız dedi ki... 29 Ocak 2010 00:23  

Raslantı desem sığ kalır...Gün itibariyle 24 saat bile olmadı sayfanızı keşfedeli.Doğruyu söylemek gerekirse öyle detaylı filan da incelemedim.Neden biliyor musunuz;''sohba'' bağımlılığı nedeniyle.Bu nasıl güzel parçadır.Teşekküretmek istedim.Sayenizde sömestrim anlamlandı.Bayıldımmm.

social butterfly of istanbul dedi ki... 6 Nisan 2011 01:41  

Tesadüfi bir şekilde google araması yaparken El dor El awal ile ilgili yazınızı gördüm. Benden başka dinleyen birilerini görünce sevindim. Özellikle de bilen birini.Grup üyeleri oldukça yakın arkadaşlarım.henüz yeni bir albümleri yok. yakın zamanda yeniden çıkaracaklar.Favorim bu albümde Raqs El Hawanem...müzikle kalın

Ömero dedi ki... 6 Nisan 2011 09:46  

Ne güzel, tesadüflere nail olmuş bir gurup oldu...
Bilinmeyeni yahut az bilinenleri çoğaltmak dileğiyle, yeni albümleri çıktığında buradan duyurusunu yapabilirsiniz. Benim iş, okul, özel hayat derken çok fazla takip edememeye başladım. Keyifli dinlemeler diliyorum... iyilikler,

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......