! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
İtalyan mezzo-soprano opera sanatçısı, resitalist. Mozart ve Rossini yanında az bilinen bazı barok ve klasik batı müziği eserleri üzerine yorumlarıyla tanınır. Hem soprano hem de mezzo rollerini oynayabilmesi sanatçının tanınırlığı artırdı. C#6 ve üzerine çıkabilmesi, ses kullanımındaki kıvraklık ona coloratura soprano özelliği kazandırmaktadır. Zamanının en popüler ve en çok satan opera sanatçılarından biridir. İlk müzik derslerini profesyonel şarkıcı olan anne ve babasından almıştır. Halka açık ilk performansını 8 yaşında Tosca operasında Çoban Çocuk rolüyle gerçekleştirdi.

Günün Müziği'nde bu müthiş sesten, Sposa Son Disprezzata aryasını paylaşıyorum. Vivaldinin bir derlemesi olan aryanın ayrıntıları için tıklayın.
Kaynak: Viki


Cecilia Bartoli - If You Love Me (Se Tu M'ami) - Vivaldi, Sposa Son Disprezzata

Parçadaki derin hüzün, aslında Vivaldinin müzik temposuna uymasa da gizliden gizliye kendisini de yansıtmaktadır. Vivaldinin 500'den fazla konçertosu bulunmaktadır. Dört Mevsim konçertosu en çok bilinenidir.

Parçanın sözleri:
Orjinal İtalyanca sözler Türkçe çevirisi

Sposa son disprezzata,
fida son oltraggiata,
cieli che feci mai?
E pur egl'è il mio cor
il mio sposo, il mio amor,
la mia speranza.

L'amo ma egl'è infedel
spero ma egl'è crudel,
morir mi lascierai?
O Dio manca il valor
valor e la costanza.

Eş olan ve horgörülen benim,
Sadık olan ve zulmedilen benim.
Tanrım, ben ne yaptım?
Yine de kalbim onundur,
Kocam, aşkım,
Umudum.

Onu seviyorum ama vefasız,
Bekliyorum ama zalim,
Ölmeme izin verecek mi?
Tanrım, cesaretim yok,
Cesaretim ve metanetim.



.

3 Yorum:

silencio dedi ki... 30 Ocak 2011 15:05  

El yordamıyla buldum, bu müziği burada. Bir geç uyanılmış pazar sabahında. Hani anlamanın gerçekten yetmediği,bir tül perde gerisinden solgun bir kış gününe bakıldığı, soruların, sorguların önemsizleştiği çağlardan birinde.
"Merhaba" en güzel teşekkür biçimidir.

Ömero dedi ki... 30 Ocak 2011 15:52  

Keyifli dinlemeler, iyilikler...

Adsız dedi ki... 26 Mayıs 2012 15:47  

se tu mami'nin sözleri de çevrilseydi

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......