! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
10 Mar 2010

Derunî Ses Mago

Darryl Dikarrnga Brown'ın nefesinden.
Farklı bir enstrüman Mago. Muhtemelen Afrika kökenli bir geçmişi vardır. Yerel bir çalgı olduğu hem yapısından, hem de nota aralığından kolayca anlaşılıyor. Epey eski bir çalgı olduğu belli. Bu fikre enstrümanın üzerindeki teferruattan anlıyorum; yani yok hiçbir şey. Bunu genelleyebiliriz sanırım. Üflemeliler, vurmalılar vs. Tüm bu çalgılar, çalgı kökenini oluşturur. Mago da onlardan biri sanırım. Türkçe bir bilgiye ulaşamadım.

.

3 Yorum:

Palyözi dedi ki... 11 Mart 2010 09:55  

400.izleyicim oldum....siten çok güzel ellerine sağlık....;)

Arada bir gelirim artık:)

Adsız dedi ki... 11 Mart 2010 16:34  

Birkaç defa dinlemiştim. Hel bir seferinde muhteşem bir konser gibi bir dinleti olmuştu. Ama üfleyen kişi sapsarı kesilmişti bir an. Aborjinlilerin kulandığı bir ensturman değil mi bu?

Ömero dedi ki... 11 Mart 2010 21:15  

Teşekkürler Palyözi (:

Muhtemelen öyledir Adsız, yerel bir çalgı sonuçta. İlkel kabilelerin kadim çalgısı. Bilgi için teşekkürler...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......