! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Aşk insanı Karacaoğlan'ın, yüreği terleten bir türküsü vardır. Kendi dili ve eliyle nasıl yorumladı pek bilinmez fakat günümüze özünden çok da bir şey kaybetmeden ulaştığı da açıktır.

Karacaoğlan, yâr için yâri için nasıl bir yakınlık isteğindedir? Elbette o olacak kadar. Karacaoğlan da diğer âşıklar gibi ayrıyı gayrı bilmez. O da bir olma ateşiyle yanıp tutuşur. Yalnızca Karacaoğlan'ın diğer âşıklardan ayrıldığı bariz nokta, bu birliğin araçlarıdır. Nesnel verileri kullanarak bu birliğin merkezini arar. Şiirlerindeki yoğun sevda motifleri onu âşık geleneğinde apayrı bir yerde tutar.

Gökyüzünde Tüten Olsam dizeleri de yâr ile bir olma özlemini dile getiren müthiş bir şiirdir. Bir atlasdan döşek olsam yâr altına serse beni isteğin en yalın hâllerinden bir örnektir...
Türkü kalıbında(Çukurova) işlenip pek çok yorumcuya nasip olmuştur.

Seslendiren Aziz Şenses, Odeon Yılları albümünden.


Gökyüzünde tüten olsam
Yeryüzünde biten olsam
Bir atlasdan keten olsam
Yâr boynuna sarsa beni vay

Kollarında burma olsam
Yedikleri hurma olsam
Alçun alçun sürme olsam
Yâr gözüne sürse beni vay

***

Cahit Öztelli "Karaca Oğlan - Bütün Şiirleri" adlı kitabında şiiri şu şekilde aktarmaktadır (s.292-293)

Gökyüzünde tüten olsam
Yeryüzünde biten olsam
Al benekli keten olsam
Yâr boynuna sarsa beni

Yâr kolunda burma olsam
Yedikleri hurma olsam
Alçım alçım sürme olsam
Yâr kaşına sürse beni

Karac'oğlan uşak olsam
Yâr belinde kuşak olsam
Bir atlasdan döşek olsam
Yâr altına serse beni

...

Aşağıdaki kıta TRT repertuvarında kayıtlı olmamasına rağmen, kaynak kişinin TRT'deki icrasında mevcuttur.

Gökyüzünde uçan olsam
Hatır bilmez uşak olsam
Bir atlastan döşek olsam
Yar altına serse beni vay

Karacaoğlan
Kaynak kişi: Aziz Şenses

Ayrıca Selva Erdener de layıkîyla yorumlamıştır.

.

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......