! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
1972'li Azerbaycanlı şarkıcısı. Yaptığı başarılı çalışmalarından ötürü 2005'te Devlet Sanatçılığı unvanı almış. Ses özelliği hayli zengin olan sanatçı opera ve bale alanlarında da çalışmalar yapmış, konservatuar ve müzik okullarında makam dersleri de vermektedir.



Çalışmalarını genellikle senfonik bir duruşla icra eden sanatçı, eserleri birbirine bağlayarak (tasnifleyerek) yorumlamayı tercih eder ve bu tercihiyle benzerlerinden ayrılır.

Teymurova'yı önemli kılan pek çok parça olabilir fakat ben "İnnabı" adlı parçayı ön plâna almak istiyorum. Parçanın başat özelliği senfonik bir düzenlemeyle yorumlanmış olması. İkinci unsur ise parçanın sözleridir. Ben âşık kara bakaram / Saçın kara bakaram / Yâr yitirmişem / Gezir kara bakara / Elinde sazın, eyleme nazın.../ Sözlerin tam olarak yazılışına ulaşamadım; ama açık bir şekilde sözlerden anlaşıldığı üzere nazlı bir yâr ve sitemkâr bir âşıktan söz eder. Bu yitirilen bir yârdır. Beni sarsan nokta ise Elinde sazın, eyleme nazın kısmıdır. Âşık kişi zaten aşkla başı belâdadır ve çekmediği eziyet kalmamıştır, bir de sevdiğinin nazı âşıkı iyice hâlsiz kılar. Der ki zaten elinde sazınla beni kendine hayran ettin, ben her tel vuruşunda kendimden geçtim bir de sen naz eyliyorsun ya... sorma gitsin.
Sitesi.











Bu derleme Unuda Bilmirem ve Qal Sene Qurban albümlerinden oluşturulmuştur.





İnnabı parçası önceleri dans müziği olarak meydana gelmiş sonrasında Murtuza Memmedov parçaya sözler ekleyerek yorumlamış ve günümüze ulaşmıştır. Üsteki videoda ayrıntılarından bahsetmektedir.

.

1 Yorum:

Adsız dedi ki... 12 Şubat 2012 23:36  

Tesekkur ederim.Hepsi guzel.Ama ben ve benim kimi milyonlarca insan Azerbaycanda tek bir ses taniriz ve severiz.KONUL XASIYEVA sesi.Tapin da bir dinleyin.Sanirim min ilde bir defa yer yuzune gelen ses.Daha da aciqcasi HEZRETI DAVUDUN ozbe oz sesi.Inanirim ki,siz KONUL XASIYEVANI dinledikden sonra,benim ve elece de milyonlarla muqamsever insanlarin fikrini destekliyeceksiniz.

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......