! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Şairin, şiirinin ve duyduklarının nasıl da içine içine girmeye çalıştığının ve sevgili metaforunun şairdeki konumunu ve ona yaklaşımını belirlemek adına iyi bir şiirdir Madrigal. Kelimenin anlamına gelince:
"Sadece insan sesinden yapılan, enstrüman kullanılmayan müziktürü. Klasik dönem şiirinde, taşlamanın tam tersine, övgü içerikli şiir." anlamına gelmektedir.

Madrigal 1
Ben Ne Kadar Şey Gördüm Yaşadımsa Onları Anlatmayı
Söz Verdim Sana.


1. Sevgilim, durma beni öp ve kösnül ve peçeli kal öyle.
2. Sonra oranı daha büyüt, ağzını yarı aç, içini uzun tut, kan aksın.
3. Ve asılı ıslak bir çamaşır gibi gövdeni orda bırak, dinlensin.
4. Hem her şey toprağın alanı gibi üçle çarpıla çarpıla çıkar biliyorsun.
5. Ben ne kadar şey gördüm yaşadımsa onları anlatmayı söz verdim sana.
6. Sen bu madrigali de öbürleri gibi o taç yaprağına tut, büyüt.


Madrigal 2
Dünyanın İlk Günlerinden Kalma Bir Güneşle Gider Gelirdiniz.


1. Siz uğultulu ormanlar garip kuşlar yabanıl ırmaklardınız.
2. Dünyanın ilk günlerinden kalma bir güneşle gider gelirdiniz.
3. Ben büyük ağzın, boynun, yabanıl kokunla döner dururdum.
4. O onmaz tadı (neydi o?) düşündüm durdum her seferinde.
5. Çürümüş rahimler gördüm ben bu yeryüzünde yalpalarken.
6. Bütün gördüklerimi orda bırakıp kalktım sonra da.


Madrigal 3
Uzun Uzun Öpüşmeler Sarılmalar Diye Bilirdik Dünyayı.


1. Gel otur bacaklarını aç, çok güzelsin çünkü ve bir şeftali gibi kokuyorsun.
2. Soframızda atlar, kocaman kuşlar, yangın merdivenleri, zebralar…
3. Gerimizde uslu tarih uslu coğrafya, adlarını bilmediğimiz ağaçlar.
4. Sen topla ve dağıt saçlarını ve kapama kasıklarını, ıslak tut.
5. O gün dünyanın ikinci günündeydik bir sürü yağmur yağdırıp bıraktık.
6. Uzun uzun öpüşmeler, sarılmalar diye bilirdik dünyayı.

Özellikle 1 ve 2. madrigal için önemsediğim bir şiir bu. Düzeni ve alışılagelmiş olanı istemeyen bir şiir bu. Yapılan bağlamlar ve kimi kelimeler, şiir akışında kelimelerin anlamını ve şiirdeki sürecin duraksanması istenen noktaları öne çeker.

Örneğin 1'de yer alan "Sonra oranı daha büyüt, içini uzun tut, o taç yaprağına tut" tüm bunlar cinsellikle ilgili bir süreçten alınmış gibidir. Mahrem olması gereken kavram ve olaylar İlhan Berk'in şiirinde birer doğal sürece dönüşür ve şairin de bunlardan bahsetmesi o doğrultuda doğal olur. Yine 2'de yer alan: "Çürümüş rahimler" bağlamı kolay duyulur bir durum değildir. 3'te yer alan: "Gel otur bacaklarını aç, Soframızda atlar, kocaman kuşlar, yangın merdivenleri, zebralar…, kapama kasıklarını, ıslak tut" aynı süreci ifade eden imgeler içerir ve İlhan Berk'in hassasıdır bunlar kanımca. Durduk yerde bahsedilmeli ve şiirselleşmelidir.

...ve beni asıl etkileyen nokta 3'te geçen sofradaki unsurlardır. Bir sofrada olması gereken hiçbir şey bu sofrada yoktur. Çünkü bu şiirdir, çünkü İlhan Berk şiirin taa içinde, safrasında bunları bulur. Madrigal'in zenginliği de zaten bu sofrada bulduklarından gelir.
Soframızda atlar, kocaman kuşlar, yangın merdivenleri, zebralar…

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......