! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Erzincan yöresine ait bu güzel türkünün sözleri yüreği dağlayan cinsten.
Özellikle ilk dörtlük,
Bir kuş tuttum alaca
Bağladım dört ağaca
Bana bir dam yaptılar
Ne kapı var ne baca

Türkünün girişi yoğunluğun olduğu bölüm. Bu bölümde ozanımız bulunduğu yeri(durumu) çok iyi bir şekilde dile getiriyor. Nasıl bir sıkıntıysa ve çaresizlikse bu, birden bire içinde bulunduğu yerden hiçbir çıkış vermiyor.

Türkünün sözleri:
Bir Kuş Tuttum Alaca

Bir kuş tuttum alaca
Bağladım dört ağaca
Bana bir dam yaptılar
Ne kapı var ne baca

Aman Yunüs can cana
Rakı da doldur fincana

Kapıya gelen kimdir
Aç görem gelen kimdir
Yaralarım sızlıyor
Belki gelen hekimdir

Aman Yunüs can cana
Rakı da doldur fincana

Kapıyı araladım
Bahtımı karaladım
Eridim iplik oldum
Bir murat alamadım

Aman Yunüs can cana
Rakı da doldur fincana

Recep Uçar
Erzincan

Mustafa Uçar tarafından derlenmiştir.


Eriyip iplik olmak, buna rağmen gene de bir dikiş tutturmamak... çok fena.

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......