! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Bahriye A. kocası Mehmet A. tarafından karakoldan çıktıktan sonra dövüldü.
Aynı gün yine kocası ve kayınbiraderinden dayak yemişti.
Fotoğraf: Zafer Tokuş / DHA

"Bir günde eşi ve kayınbiraderince üç kez dövülen kadın: Daha önce de dövdüler. Karakola gittim, polis hiçbir şey yapmadı. Devlet, savcılık cezasını vermiyor, bu yüzden dayak yiyorum."

Bu sözler, insanı bu ülkede devletin olmadığına inandıracak cinsten. Hani o klişe söylem var ya "Nerde bu devlet" diye, işte evet soruyoruz nerede bu devlet dedikleri tek dişi kalmış canavar. Devlet dediğin vatandaşının hem de böylesine mağdur olan vatandaşlarının yanında olması gereken mekanizma değil midir? hani nerede ne işlerle meşgul? Eğer sen kendine ben iktidarım diyorsan, ben devlet babayım diyorsan işini yapacaksın kardeşim.

Haberi okuyunca deliye döndüm. Bu nasıl bir anlayış ve yaklaşımdır inanamadım. Bir kocanın ceza almayacağını bildiği için yaptığı soysuzluğa bak. Elbette kişinin önce insan olabilmesi lâzım. Biri eşine nasıl böyle davranabilir, inanılır gibi değil. Bazen böyle tipleri gerçekten meydanda sallandırmak gerekiyor. Çünkü bazıları başka dilden anlamıyor.

Haberin devamı:
Radikal - 20/08/2010
SAKARYA - Şiddetli geçimsizlik nedeniyle ayrı yaşadığı ve boşanma davaları süren eşi tarafından dövüldüğü için şikâyete gittiği karakol çıkışında eşi tarafından yine dövülen, daha sonra da kayınbiraderinden dayak yiyen 34 yaşındaki Bahriye A. yaşadıklarına isyan ediyor: “Hiçbir ceza almayacaklarını bildikleri için yapıyorlar. Yine yapacaklar. Biliyorum. Çünkü devlet, savcılık cezasını vermiyor, bu yüzden dayak yiyorum” dedi.

Önceki gün kendisini döven kocası ve kayınbiraderini şikâyet etmek için gittiği karakolun çıkışında yine kocası tarafından dövülen Bahriye A.’nın dramı gazete ve televizyonlara haber oldu.

Bahriye A. dün yaşadıklarını ve devletin kendisine sahip çıkmadığını anlattı.
Eşi Mehmet A. ile aynı mahallede otururken tanışıp evlendiklerini söyleyen Bahriye A. eşinin kendisini aldattığı için ayrılmaya karar verdiklerini söyledi. Eşinin içki ve kumara olan düşkünlüğü nedeniyle ev yaşantılarının olmadığını ve sık sık çantasından parasını aldığını da öne süren Bahriye A. sürekli kocasının ve kayınbiraderinin şiddetine maruz kaldığını anlattı:

İlk dayak iki aylık evliyken
“Eşimden ilk dayağı iki aylık evliyken yedim. Bugüne kadar altı kez eşim, iki kez de kayınbiraderim dövdü. Bana uygulanan şiddetin kayıtları emniyette var. Hastanelerde yattım. Ben hasta bakıyorum. Eşim çalışmıyor. Alkol alıp kumar oynar. Kardeşleri de öyle. İcralar geldi. Hakkında tutuklama kararı bile çıktı. Bir süre önce beni aldattığını öğrenince ayrılmaya karar verdim. Boşanma davası açtım. Oğlumu alarak başka eve çıktım. Bir süre önce telefon etti, ‘Peşimde mafya var. Bana 500 lira ver’ dedi. Verdim. Ancak parayı geri ödemedi.”
Son uğradığı şiddetin parasını geri istemesi nedeniyle başladığını belirten Bahriye A. eşinin olaydan bir gün önce de kendisini tehdit edip dövdüğü için polis merkezine gittiğini söyledi. Bahriye A., “Polis merkezinde ilgilenmediler. Şikâyetimi bile almadılar. O da yapacağını yaptı, elini kolunu sallaya sallaya da gitti” dedi. Önceki gün yaşananları ise Bahriye A. şöyle ifade etti: “Verdiğim borcu istemek için gittiğimde beni yumrukladı. Polis merkezine gittim. Arkamdan geldi. Polisler karakolda dışarıda oturuyorlardı. Dövülmüşüm, ayağa bile kalkmıyorlar. Şikâyetimi anlattım. Bir içeri girmemi, bir dışarı çıkmamı istiyorlar. Lanet olsun dedim. Ayrıldım. Eşim peşimden geldi ve saçımı tutup beni dövdü.”

Bu dayağın görüntülerinin medyada yer almasının ardından ise devlet Bahriye A.’nın sorunlarına karşı duyarlıydı. Bahriye A. şöyle konuştu: “Haberler gazetelerde çıkınca beni savcılığa çağırdılar. Savcı beye yaşadıklarımı anlattım. Polisleri de benimle ilgilenmediği için şikâyet ettim. Onlar beni dövdüklerinde hiçbir şey yapılmayacağını bildikleri için bunu yapıyorlar. Devlet ve savcılık ceza vermeyince onlar da bunu yapıyor. Şikâyete gittiğimde polisler ‘karı-koca arasında geçen bu konuların suç olmadığını’ söyleyerek şikâyetimi kabul etmediler.

2 Yorum:

aysun dedi ki... 3 Eylül 2010 21:38  

Kadının adı yok bu ülkede gerçekten..
Çok üzücü :(
Maddi özgürlüğü yok diye dayak yerler ve susarlar,
erkek çocuk doğuramadıkları için dövülürler..
Bu kadınlarımız hep dövülürler ve baba evlerine geri döndüklerinde babaları bile onları kocalarının yanına geri gönderir.
Kaldı ki devletin pılsi mi göndermesin!

haccecan dedi ki... 7 Eylül 2010 09:09  

Halk bu olaylara göz yummuduğu için devlet bir şey yapamaz, yapmak isede engel olamaz...
Çünkü emniyet güçleride bu halkın içinden çıkmış insanlardan oluşuyor.. Zihniyet değişmedikçe, bu kafalar değişmedikçe.. zor..
Kadın erkeğin malı, erkeğe bir emanet olarak görülüyor.. Ayrı bir birey, ayrı bir canlı olarak düşünülmüyor. Nefsinin istediği zaman kadın yataktaki görevini yerini getirir, nefsinin istediği zaman kadın kum çuvalı yerini alır...
Bu bir kısır döngü çünkü kadında erkeğin malı gibiymiş gibi yetiştiriliyor. Bu kadınların yetiştirdiği erkekler ve kız çocuklarda aynı düşünceyle yetiştiriliyor...
Ne zaman uyanırız bilmem...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......