! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Sinemanın empati kurmada ne denli etkili olduğu açık. Hele anlatım kaynağı insanın çaresizliğine dayalı olaylar içeriyorsa bu empatiyi kurmak hiç güç olmasa gerek.

Filmde insanı sarsan pek çok sahne ve an var. Benim için önemli olan sahne ise avukatın gece yarısı Selma'nın evine zorunlu gelişinden doğan hazırlık anı.


Yandaki sahnede Selma'nın gelen avukata kapıyı açmadan önceki aynada kendine bakışı ve başını örtmekten vazgeçişi var, insan olmanın ve kadın olmanın yürek sarsan kararıdır. O küçücük anda insan kendini görür ve kadın olmanın nasıl bir şey olduğunu.

Selma o anda geçmişine ve geleceğine aynı anda bakıyordur ve karar vermesi hiç de o anda gösterildiği gibi kolay ve bir anlık değildir.

Filmde bu sahne beni hayli sarsmıştır ve film daha buna benzer pek çok sahnelerle doludur.


İnsan olmanın incelikleriyle dolu olan filmde savunma bakanının eşiyle Selma'nın içsel ilişkisi çok güzel işlenmiş. Buradan kadınların insanlık sorunlarına daha duyarlı varlıklar olduğu çıkarılmalı mı bilmiyorum ama ben öyle hissediyorum. En azından devlet "adam"larına kıyasla ki onlara adam demeye bin şahit yetmez.

Savunma bakanının ilkin şuna cevap vermesini isterdim. Evini buraya, benim bahçemin yanına taşıyan sen, nasıl oluyor da bahçemdeki ağaçların senin için tehdit oluşturmasından bahsediyorsun.

İkincisi: Bahçem için bana dolgun miktar da tazminat ödeyeceklerini söylüyorlar. O tazminatla gidip, kimseyi yerinden kovamayacakları bir yer alsınlar ve oraya yerleşsinler.

Gerçi film böylesi bir durum karşısında kazananın insanın kendisi değil kibri ve zalimliği olduğunu gösteriyor. Filmin sonunda savunma bakanın kendine bir hapishane yarattığının sonucunu veriyor, ördürdüğü duvarlarla.


0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......