! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Yunan fotoğraf sanatçısı Tita Bonatsou,
Her şeyi tetikleyen en önemli neden
ekonomik durum diyor.
fotoğraf: MEHMET BAYER / aa
Ne güzel işte... toplumsal bir olayın sanatsal sonucu. Sanatçı gözü böyledir işte. Cehennemde yanıyor olsa, orada bile sergi açar (:

Yunan fotoğraf sanatçısı da ülkesinde yaşanan krizden (etkilenmeden) ilham alarak bir dizi fotoğraf çalışması yapıyor ve bunlardan bir sergi açıyor. Keşke ben de bu ülkede kapatan sergiler açsaydım. İçi boş, insanların elinde içki kadehleriyle karşılarında durdukları sanat yapıtına bir inekten daha az anlayan tavırla bakmalarına, sergili cevaplar verirdim. Gerçi inekle, sanat izleyicisinin başka bir farkı da şudur: inek eseri anlamıyordur ve bunun aksini gösterecek hiçbir mimik hareketi de yapmıyordur fakat bizim sanat izleyicimiz elinde kadehiyle, hımmm, ouvvvvv, mmmm... diye garip sesler çıkartarak, (diyorsun belki sanat yapıtından, kainat yapıtı çıkaracak) etrafındakilere olaya ne kadar da dâhil olduğunun mesajlarını verir. İşte fark bu...
Neyse, konuyu çok değiştirmeden bu fotoğrafçının çalışmalarına dönelim.

Sergiyle ilgili pek fotoğraflara ulaşamasam da sitesindeki diğer çalışmalardan iyi işler çıkardığı düşünülebilir.

Radikaldeki haberi: Kemer sıkma önlemleriyle hemen her gün meydanlarında protestolar düzenlenen Yunanistan’daki durum fotoğraf sergisine ilham oldu. Yunan fotoğraf sanatçısı Tita Bonatsou, 2. Çanakkale Çağdaş Sanat Bienali kapsamında ülkesindeki ekonomik kriz sonrası yaşanan protestoları tema alan bir fotoğraf sergisi açtı. Atina’da yaşayan, aynı zamanda ülkesindeki bazı televizyon kanallarında belgesel film yönetmenliği yapan Bonatsou, sergisinde, şehirdeki bölünme ve çatışmayı anlattı.

Çatışma dendiğinde şiddetin bir şekilde işin içine girdiğine işaret eden Bonatsou, “Şiddetin çıkış nedeni, aslında başka şeyler olabiliyor. Ama tüm başka şeyleri tetikleyen en önemli neden ekonomik sebepler. O nedenle bu eserleri ürettim” diye konuştu.
Bonatsou, genelde şehirlerde gelişen protestolarla ilgilendiğini, protestoların yarattığı durumu yansıttığını belirterek, “İnsanların bir araya gelip, yaşadığı bu durumu dışa vurmasıyla ilgili çalışıyorum. Örneğin bir fotoğrafı Akropolisde çektim. Akropolis bir anlamda insan hayatının ve uygarlığın başladığı yerlerden biri. Orada şiddetin nasıl geriye geldiğini gösterdim. Başka bir noktada insanların nasıl, ne yapacaklarını bilmeden beklediklerini anlattım” dedi. (aa)

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......