! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
GAZETECİ VEDAT YENERER'IN YAZISI...

Değerli okurlar,
geçenlerde Türkiye-Suriye sınırında uydu verilerine
göre petrol deniz i olduğu iddiasını yazmıştım.
Yazı sonrasında Silopi de madencilik yapan Beşir
Yılmaz aradı. Yazacaklarımı lütfen iyi okuyun!...

Beşir Yılmaz telefonda, 'Vedat bey, gelin Silopi'de
Cudi eteklerine sizi götüreyim de petrolü kendi gözünüzle
görün!.. diyerek feryat ediyordu.
'Nasıl yani!...'
diye sorduğumda anlatmaya başladı...
'Biz aileden
madenciyiz.Irak sınırında yaklaşık 300 km ya da bir
başka deyişle yaklaşık 150 milyon ton asfaltit madeni
buldum.. Bu madeni bir süre resmi olarak işlettikten
sonra devlet 1978 yılında kamulaştırıyoruz' diyerek
el koydu. Rezervin de 50 milyon ton olduğu iddia edildi.
Madem asfaltit rezervi az, neden el koyuyorsunuz...
Dünyanın neresine giderseniz gidin asfaltit maddesi
bulunan her yerin altında petrol vardır.
Silopi'nin altı da petrol deniz idir. Yaz aylarında
etraftaki ocaklardan resmen petrol akar ve Hezil
çayına karışır. Gelin görün! Sadece petrol
değil, burada çok zengin uranyum Ve nikel madeni
de
var'
- Nereden biliyorsunuz?
'Türkiye'deki analizlere güvenmediğim için
madenin her tarafından örnekler alarak Almanya'ya
bizzat götürdüm ve analiz yaptırdım. Raporları
gönderdim size ( Sonuçlar elimde Yatağan ve Tunç
bilek'e göre iki misli rakamlar var)
dünyanın en önemli
uranyum madenlerinden birisi buradadır ve aktif
haldedir..'
Beşir Yılmaz'ın
anlatacak o kadar çok şeyi var ki makineli tüfek
gibi art arda sıralıyor.
Ben de zaman zaman araya
girip soru soruyorum.
-Petrol olduğunu
nereden biliyorsunuz?
'Bu bölgede
İngilizler 1967-87de petrol aramışlar. Açılan
kuyulardan gökyüzüne doğru 100 metre kadar petrol
fışkırmış. Ardından kapatmışlar ve
betonlamışlar. Benim madenimin yanında da bu
kuyudan var ve vanasını gelin birlikte açalım eğer
beton ve cıva basıp tıkamadılarsa bakalım ne
kadar petrol fışkıracak. Dönemin köylüleri
arasında hâlâ yaşayan görgü tanıkları var ve
petrolün 100 metre kadar fışkırdığını
görenler var.
'Beşir Yılmaz
konuştukça pür dikkat dinlemeye devam
ediyorum..'
Vedat Bey, asfaltit
maddesi olan her yerde petrol vardır. Eğer petrol
yoksa bana neden petrol çıkartma ruhsatı vermiyorlar?
Musul ve Kerkük' ün rakımı 80-100 metre
civarındadır. Cudi Dağı'ndaki petrolümüz
resmen Irak'a doğru akıyor ve başta İngilizler ve
ABD bunu biliyor..' Beşir Yılmaz bugünlerde
Silopi' ye bile zor gider hale
gelmiş.
Devlet
kamulaştırılacak diye el koyduğu madeni şimdi
Turgay Ciner 'in sahibi olduğu
Park Holding'e
devretmiş. Durum böyle olunca, Yılmaz da dava
üstüne dava açmış ve yürütmeyi durdurma kararı
aldırmış. Eğer tekrar el konulursa AIHM'
YE başvuracakmış.
Kısacası madeninin
peşini bırakmıyor ama artık bölgedeki aşiret
ağaları da onun peşini bırakmaz hale
getirilmiş..Bütün dava tutanakları elimde okudukça
dehşete kapılıyorum. Şimdi sıkı
durun....
Beşir Yılmaz Başbakan
Tayyib Erdoğan' a bu durum üzerine
başvurmuş ve dilekçe vermiş dilekçede
aynen şöyle yazıyor..
'Bürokrasi ve
çeteler milletin hak ve hukukunu aramaktan
bezdirmiştir. Televizyonda ve basındaki
konuşmalarınızda 'hortumcu çetelerin ve
bürokrasinin üstüne gidilecektir diyorsunuz'.
Millet buna çok seviniyor. 25 yıldır gasp edilen
madenimiz çete ve bürokratların, anayasa, kanunlar ve
insan hakları hiçe sayılarak ihale yolu ile
peşkeş çekiliyor. Allah'a ve sizin yüksek
adaletinize sığınıyorum.' Beşir Yılmaz devlet
tarafından el konulan mallarını ve bunun
karşılığında devletin verdiği parayı yazıya
eklemiş..
1- 35 km yol
yaptım.
2- 500 bin ton hazır
çıkarılmış kömürüm var.
3- 3,5 milyon metreküp
hafriyat yapılmış.
4- Mazot
tankları.
5- Dinamit
ambarı.
6- Kantar ve kantar
binası.
Resmi olarak bana ait
olan ve vergisini ödediği madenimde Bugüne kadar
yaptığım işler ve halen bulunan demirbaş ve
çıkarılmış maden içinde 5.800.800 TL. (Buna
resmen gasp ve devlet terörü denir!)
Beşir Yılmaz Başbakan
Erdoğan'a yazdığı dilekçede devam
ediyor.
'Bu para halen
bankada duruyor. Buna rağmen Türkiye Kömür
İşletmeleri ihaleyi adamlarına ve hortumculara peşkeş
çekiyor'
Beşir Yılmaz' ın
bu başvurusuna Başbakan Erdoğan bugüne kadar cevap
vermemiş..
Beşir Yılmaz'dan
al ve ABD bağlantılı şirketlere ver. Uranyum
konusu da bir başka skandal. Güneydoğu resmen petrol
deniz i üzerinde ve Türkiye ABD Firmalarının
peşinde 'bize petrol bul' diye yalvarıyor...
İddialar devam ediyor:6 mühendisin kafaları
kesildi.
TPIK diye Türkiye
Petrolleri'nin kurduğu bir kurum yurt dışına
petrol arama işlerine giriyor ve bugüne kadar milyar dolar
zarar ediyor.
Beşir Yılmaz diyor ki:
'Kimin hain kimin işbirlikçi olduğunu
anlamak çok kolay!
Eğer bölgede petrol
yok ise neden bana petrol çıkartma ruhsatı
verilmiyor. Ruhsat verin 800 metreden petrolü
çıkartmazsam ben bu ülkeyi terk ederim. MTA
yıllar önce sondaj yaptı 480 metrede su
bulundu ve ardından delici aletin ucu kırıldığı için
sondaja son verildi. Herkes bilir sudan sonra petrol gelir.
Biz yerli teknoloji ile 1200 metreye kadar
sondaj yapabiliriz kimseye ihtiyacımız yok. İzni
versinler siz görün petrol nasıl
fışkıracak.
' Bu
görüşmemizden bir gün sonra Beşir Yılmaz tekrar aradı
ve Soma'da görevli bir mühendis ile görüşmemi
isteyerek telefon numarasını verdi. Adını burada
yazmak istemiyor. Mühendis ile görüşmemde
daha da çarpıcı gerçekler çıktı
ortaya.
Altı ay kadar önce
Cudi dağları eteklerinde bulanan 6 insan
iskeletinin ne olduğunu bilip bilmediğimi sordu. Ben
de 'bilmiyorum' dedim. Mühendis
ekledi
'Bu iskeletler 18
Yıl önce Cudi Dağı'nda kaybolan 6 Türk
petrol mühendisinin iskeletleri. Kafaları
kesilerek öldürülmüş..' Dondum kaldım. Ne
diyeyim.Kendisi de mühendis olduğu için yalan
söylemiyordur diye düşündüm..Ardından devam
etti..
'Vedat Bey Türkiye
maden bakımından dünyanın en zengin ülkesi. Siz
Ödemiş yakınlarındaki Bozdağ'ın dünyanın en
büyük altın rezervi olan dağlarından biri
olduğunu
biliyor musunuz? Ama bu
madenleri kimse çıkaramaz. Hatta bu konunun üzerine
giden
gazeteciler
öldürüldü. Uğur Mumcu ve Çetin Emeç'in
öldürülmeden kısa bir süre önce bu madenler
üzerine gittiğini biliyorsunuz her halde....'
İlgiyle dinledim. O kadar çarpıcı şeyler anlattı ki,
yazmaya sayfalar yetmez. İddiaların hepsinin belgeli
olduğunu söyleyen bu mühendis, gazete ve televizyon
kanallarında hiçbir gazetecinin bu yönde bir haber
yapamadığını ve milletin resmen
uyutulduğunu örneklerle anlattı. Beşir Yılmaz'a
son
sözüm ' Bana
anlattıklarınızı Genelkurmay''a anlatınız
mı?' oldu. Aldığım cevap da aynen
şöyle.
' Vedat Bey her
şeyi belgeleriyle birlikte bir kaç kez askeri
büyüklerimize anlattım ama bugüne kadar bir arpa boyu
ilerleme kaydedemedik!'. Ne diyeyim, bu
milleti korumaya yemin etmiş olanlar utansın!.. Son
sözüm: 'AB ve ABD, PKK''yı boşu
boşuna özellikle bu bölgede güçlendirip
milletin başına bela etmedi. Bölgeye gelecek
barış ortamı Türkiye''yi
ekonomik olarak uçuracak gelişmelere
gebedir!..'

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......