! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Durulmanın ivmesi yaşta bir şairin dilinden akan bu şiir, bu dilin nasıl biriktiğini, nelerden geçtiğini ve nelerde kaldığını gösterir bize. Biz dediğimiz olgu, insanın özünde kalanlardır aslında.
daha da kötüsü ben asla bilemedim
neye yabancıydım ve kim için
ne kadar yerli...
hiçbir gün
sağ salim geçemedim kendi ülkemi.
o yüzden
ne çok çağırdım ah ne çok
annemi şiire, şiire annemi.

bu dizeler bize şairde nelerin kaldığını açıkça gösterir. Sosyal yapıda yabancılaşan, kendine kapanan en çok şairlerdir herhâlde. Bu durumda babalar da unutulmaz ve bakın bu şiirde nasıl geliyor dile.
Genç İşi

ağustoslardan, aralık kapılarından korktum.
dibini görmediğim sudan
can çekişen közden
titreyen dudaktan
okunaksız alından
korktum.
aklımda gezinen kötü cinleri
meryem'in elini tutarak kovdum.

çocuklar oyuncaklar yalanlar uyurken
ağlamaya alıştırdım kendimi.
babam gibi
güçlü olamadım ne yapsam
öyle hem yazgıya
hem de iradeye inanan bir adam...

endişenin soğuk iskelesinde sabahlamış
güzel bir mümin gibi
uyanan biri
neden yok.
neden daima kötü ve dokunaklı
kendini habire aldatıp
hatalı teşbihlerin üstüne kapanan
her öznenin şiiri.

daha da kötüsü ben asla bilemedim
neye yabancıydım ve kim için
ne kadar yerli...
hiçbir gün
sağ salim geçemedim kendi ülkemi.
o yüzden
ne çok çağırdım ah ne çok
annemi şiire, şiire annemi.

meryem yok. merhem yok. müphem!...
kırk yıldır geçmedi üşüme
artık ölümü düşünmek bile
fazla genç işi.

Ali Emre


Yayımlanmış şiir kitapları:
1. Kıyamet Mevsimleri
2. Milyon Sesli Mızıka
3. Onarılmış Yas Bitiği

2 Yorum:

Ömero dedi ki... 5 Mayıs 2011 13:55  

Her düş kırıklığının bir sesi vardır
Biz büyüdükçe ağulanan bir masal aynası
Ve yaşamak en çok çocuklara yakışır
Herkesin içinde bir çocukluk kavgası
ALİ EMRE

Dalgaları Aşmak dedi ki... 5 Mayıs 2011 14:26  

Tanımadığım bir şairi sayenizde tanımış oldum.şimdi şiirlerini okuyorum.Teşekkürler...

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......