! Anladım ki anlamak yetmiyor

her şey aynıdır, yalnızca biz farklı görürüz

-.---Yazılar e-postana gelsin ↓

e-postanızı yazın:


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
“Mavi “ (Üç Renk:Mavi) filminin senaryosunu ilk kez okuduğumda , bütün gün ağladım. Okuduğum en acıklı öykü idi. Krzysztof’a telefon ettim, henüz ağlıyordum. Ahizeyi kaldırdı ve “buyurun” dedi. Sesim soluğum çıkmıyordu, konuşamıyordum. Hıçkırıklarımdan hattın öbür ucunda kimin olduğunu anladı.


-“Juliet? İyi misin Juliet?” diye seslendi.


Gözyaşlarımı tutamıyordum. Başımı salladım, “iyim işte”, ne yazık ki Krzysztof, hattın öbür ucundan başımı salladığımı göremiyordu.


-“istersen buraya gel” dedi.


Kafamı salladım, telefonu kapattım.


Bir saat sonra Krysztof’un evindeydim. Mobilya üzerinde oturmuş ve getirdiği kahve fincanından yudumluyordum. Fincanım boşalır boşalmaz sordu: “ peki, ne oldu? Ne düşünüyorsun? Kabul ediyor musun?”


-“Kesinlikle kabul ediyorum, ama verilen rolün üstesinden geleceğimi sanmıyorum. Ağlamamalıyım. Ama ne yazık sürekli ağlıyorum”, dedim.


Güldü ve “ işte ağlamaya mecbur kaldığında şunu anlarsın ki Juli’in göz yaşları boşuna değil” dedi.


Doğru söylüyordu. Filmin son sahnesini çektiğimizde durumum hiç iyi değildi. Ağlamam gerekiyordu; öyle ki durmaksızın göz yaşlarım akacaktı. İşte o ilk andaki duygularım tekrar geri dönmüştü. Tam o anda “kesin” işaretini verdi ve “çok iyi” dedi. Ben ise ciddi ciddi kendimden geçmiştim. (O sahneden sonra) gördüm ki bir fincan kahve hazırlamış.


-“İç şunu, iyi gelecek sana”, dedi.


Doğru söylüyordu, o kahve bir mucize yarattı ve iyileştim. Sonra, filmi ilk kez onunla birlikte izlediğimde, Krysztof’un yanında oturmuştum, yine ağlıyordum. Bu kez Juli için üzülüyordum.

Çev: Poetic Mind
http://borgesdefteri.blogspot.com

0 Yorum:

Konuyla ilgili düşüncelerinizi ekleyin↓

― Lütfen konuya yönelik yorum yapınız.
― Blog'a yönelik yorumlarınızı " Blog Yorumları " sayfasına bırakınız...
― Google Hesabı olmayanlar Yorumlama Biçiminden Adı / URL'yi veya ANONİM seçerek yorum yapabilir...

Son yorumlar

! Anladım Ki Anlamak Yetmiyor diyenler...

Yazıları

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :



... paylaşmak istedikleriniz varsa ...


Site içeriğine (M) ve konulara uygun olduğunu düşündüğünüz haberleri, görselleri, yazıları.. e-posta yoluyla bilgilerini yollayın paylaşalım.

.
..... Her şeyi değil, şeyleri paylaşan site ......